زمستان امسال به بهار سیاسی تبدیل می‌شود

معاون پارلمانی ریاست جمهوری با تاکید بر برگزاری انتخابات سالم و رقابتی در اسفند ماه سال جاری، گفت: با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، زمستان امسال، به بهار سیاسی کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، سیدمحمد حسینی در جمع استادان بسیجی دانشگاه‌های استان، که در دانشگاه یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج ضمن اشاره به موضوع غزه و رشادت‌های حماس گفت: خوشبختانه شاهد یک تفکر و فرهنگ بسیجی در منطقه هستیم. حماس، انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان و … همه اینها ناشی از یک فرهنگ بسیجی است.

وی افزود: اتفاقات غزه و عملیات حماس علیه اسرائیل، یک تحول و نقطه عطفی در منطقه ایجاد کرده است که جهان را تحت تأثیر قرار داده است. ما هرچه بیشتر بتوانیم فرهنگ بسیجی را زنده نگه داریم آثار و برکاتش را خواهیم دید.

وی تصریح کرد: جنگ یک قوانین خاصی دارد. در جنگ غزه بحث نقض حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه مطرح است. اسرائیل غاصب با حملات وحشیانه خود و به شهادت رساندن هزاران زن و کودک حقوق بین‌الملل را نقض کرده و رسوای عالم شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: ما در این راستا در جنگ رسانه‌ای موفق بودیم. اخباری که از حماس منتشر شد دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد. دنیا تشنه اخبار است و استادان می‌توانند با همفکری و هم اندیشی در این مسأله مؤثر واقع شوند و پاسخگوی ابهامات باشند.

حسینی در ادامه با اشاره به بحث انتخابات گفت: مشارکت هرچه بیشتر و بهتر مردم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و این تکلیف و وظیفه شما استادان است که واقعاً تأثیرگذار هستید و شما استادان می‌توانید پیشگام در این امر باشید.

وی ضمن اشاره به اهمیت امیدآفرینی در میان مردم گفت: اگر امید در جامعه باشد و مردم بدانند نمایندگان خدمتگزار مردم هستند و به مشکلاتشان رسیدگی می‌کنند می‌توانند در مشارکت هر چه بیشتر مردم تأثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: باید روحیه خودباوری و اعتماد به نفس داشته باشیم و کارهای بزرگی که در کشور انجام شده را به درستی به مردم تبیین کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: استادان به واسطه اینکه در رشته‌های مختلف حرفی برای گفتن دارند، در جامعه، گروه مرجع به حساب می‌آیند. تمام دانشجویان، کارکنان و جامعه می‌توانند از دیدگاه‌های آنان استفاده کنند.

حسینی گفت: زمان زیادی تا انتخابات باقی نمانده است و می‌طلبد همه ما احساس مسئولیت کنیم تا انتخاباتی رقابتی، سالم و با رعایت امنیت و در راستای منافع کشور داشته باشیم، قطعاً اعضای هیأت علمی به ویژه اعضای هیأت علمی بسیجی که مسائل کشور را رصد می‌کنند و دارای انگیزه هستند می‌توانند اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی یک رأی می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد گفت: مجلس شورای اسلامی یک مجلس صوری نیست و مجلسی واقعی است و تأثیر بسزایی در کشور دارند. اگر با دولت اهداف عالی نظام را دنبال کنند می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: با توجه به پمپاژ یاس و ناامیدی که در کشور توسط دشمنان نظام انجام می‌شود، اساتید باید وارد کار شوند و راهکار ارائه دهند. ضعف و کاستی وجود دارد که باید برطرف شود. البته در راستای جهت‌گیری کلی و ریل‌گذاری که انجام شده کارها در حال انجام است و تاکنون اقدامات بزرگی انجام شده که برای مردم ملموس نیست.

حسینی با اشاره به اهمیت بحث شرکت‌های دانش‌بنیان از منظر مقام معظم رهبری گفت: خوشبختانه در این مجلس قانون خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شد و حمایت‌های خوبی در جهت کمی و کیفی صورت گرفت و این امر یک نقطه قوت است و تمام شما دانشگاهیان می‌توانید در این مسیر مؤثر باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری انتخابات یک سرمایه‌گذاری است. هر رأی مردم در صندوق یک سرمایه برای کشور است. انتخابات از جهات مختلف بسیار برای کشور مهم است و از وجهه بین‌المللی نیز بسیار تأثیرگذار است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: همه ما می‌توانیم در اصل مشارکت اثرگذار باشیم. افرادی باید وارد مجلس شوند که دلسوز، متعهد و کارآمد باشند و منافع و مسائل کشور در اولویت آنها باشد. دولت، پیش ثبت نام را بر اساس قانون جدید انجام داده است و خوشبختانه مشارکت خوبی صورت گرفته است.

حسینی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث قانون اساسی تاکید کرد: اعضای هیأت علمی باید قانون اساسی و اینکه قوه مقننه چه نقشی دارد را مرور کنند و بررسی کنید چقدر مردم این قانون را می‌شناسند و اهمیت آن را درک می‌کنند.

وی افزود: وزارت کشور با تمام توان در حال انجام کار است، همه نهادها باید در این راستا مشارکت داشته باشند. از سوی صدا و سیما بالغ بر ۲۰۰ کانال برای هر حوزه انتخابیه راه‌اندازی خواهد شد تا افراد در این فضا ایده‌ها و نظراتشان را با مردم در میان گذارند و این امکان فراهم شود که مردم بین افرادی که داوطلب شدند بهترین‌ها را انتخاب کنند.

کد خبر 708209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.