برنامه رسانه ملی برای انتخابات ۱۱ اسفند

رئیس رسانه ملی با اشاره به راه‌اندازی کانال تلویزیون انتخابات برای کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: به تعداد حوزه‌های انتخاباتی کانال تلویزیون انتخابات در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیمان جبلی امشب در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی رسانه ملی در حوزه انتخابات ۱۱ اسفند بر اساس سند تحول صدا و سیما اظهار کرد: یکی از سرفصل‌های اصلی سند تحول رسانه ملی عدالت‌گستری است و خوشبختانه قانون اصلاح شده انتخابات به صدا و سیما این اجازه را می‌دهد در راستای عدالت رسانه‌ای و انتخاباتی از امکانات صدا و سیما برای انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده کنیم.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه براساس قوانین قبلی مجاز به استفاده از امکانات صدا و سیما در انتخابات مجلس نبودیم اضافه کرد: خوشبختانه این امکان فراهم شده و همکاران با تلاش شبانه‌روزی برای انتخابات ۱۱ اسفند به تعداد حوزه‌های انتخاباتی کانال تلویزیون انتخابات در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در مرکز بوشهر برای این مهم همکاران فنی در حال کسب آمادگی لازم هستند و دوره‌های آموزشی در حال برگزاری است و تجهیزات و امکانات به‌زودی تأمین می‌شود.

وی افزود: در راستای شعار عدالت‌گستری، برای اینکه ممکن است همه کاندیداها از ابزارهایی مانند توانایی مالی یا داشتن رسانه برخوردار نباشند، نمی‌خواهیم که این کمبودها مانع از دور ماندن افرادی شود که فکر می‌کنند برای حضور در مجلس مفید هستند و از گردونه رقابت دور نمانند، امسال برای نخستین‌بار در تاریخ انتخابات مجلس و تاریخ صداوسیما این امکان را برای معرفی نامزدها فراهم کرده‌ایم.

جبلی ادامه داد: امیدوارم این امکان برای افرادی که خودشان واجد صلاحیت می‌دانند کمک کند که خودشان و برنامه‌هایشان بهتر تبیین کنند و به مردم کمک کند تا بهتر بتوانند با دیدگاه‌ها، نظرات، برنامه‌های کاندیداها آشنا شوند و در نهایت به رقابت و مشارکت به‌عنوان دو راهبرد مهم انتخابات کمک کند.

رئیس رسانه ملی، به تحولات جبهه مقاومت فلسطین و پوشش رسانه‌ای این مهم پرداخت و تصریح کرد: نزدیک به ۵۰ روزی که عملیات طوفان الاقصی و حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه ادامه داشت همکاران صدا و سیما از همه ظرفیت‌های سیما، صدا، خبر و همه حوزه‌های رسانه ملی در قالب برنامه‌های مختلف از جمله برنامه مستند، گفت‌وگو محور و ترکیبی و اطلاع‌رسانی گسترده استفاده کردند.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داشت: همه تلاش این است که همه ابعاد عملیات منحصر به‌فرد مقاومت و در مرحله بعد جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی به سمع و نظر مخاطبان برسانند.

وی اضافه کرد: الحمدلله مقاومت مردم فلسطین به پیروزی مقاومت در تحمیل شروط تبادل اسرا به رژیم صهیونیستی منجر شده است و امید می‌رود رزمندگان فلسطینی در عرصه مقاومت و رویارویی با دشمن صهیونیستی که به خوبی از عهده آزمون برآمده‌اند ما هم به عنوان رسانه باید تلاش کنیم همپای مقاومت و عظمت فعالیت جبهه مقاومت ان‌شاءالله به وظیفه خود عمل کنیم.

جبلی افزود: از روز نخست درصدد اعزام خبرنگاران صدا و سیما و اقدامات انسان دوستانه به غزه بودیم اما متأسفانه تا این لحظه به دلیل اینکه ورود به غزه توسط رژیم صهیونیستی محدود است و اجازه ورود هیچ عنصر ایرانی داده نمی‌شود اما صدها نفر از همکاران صدا و سیما برای اعزام به غزه و حضور در صحنه عملیات مقاومت اعلام آمادگی کرده‌اند امیدوارم امکان آن فراهم شود و از ظرفیت حضور خبرنگاران رسانه ملی استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

کد خبر 708196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.