معضل دخالت غیرتخصصی در امور پزشکی/ پلمپ ۹۸ آرایشگاه متخلف در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: دخالت افراد غیر متخصص در امور پزشکی در استان به یک معضل تبدیل شده‌است و سلامتی مردم را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سعید جاودان سیرت عصر _چهارشنبه هشتم آذر_ در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دخالت در امور پزشکی توسط آرایشگران و افراد غیرمتخصص به یک معضل تبدیل شده‌است و روزانه چندین نفر به همین دلیل در بیمارستان‌ها بستری می‌شود.

وی افزود: در سال‌جاری یک هزار و ۱۱۸ مورد بازدید از آرایشگاه‌ها انجام شد که ۹۸ مورد پلمب شدند، ۵۷ مورد به دادگاه معرفی شدند که برای ۱۵ نفر رأی صادر شد و ۲۳ دستگاه در خصوص کارهای زیبایی ضبط شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه دو هزار و ۸۳۰ مورد اقلام غیربهداشتی ارایشگاه‌ها ضبط شد، گفت: نیازمند همکاری برخی سازمان‌های نظارتی جهت رفع مشکلات هستیم.

در ادامه این نشست مسعود نوری مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتیاد، طلاق و کودکان کار سه آسیب اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد هستند که باید برای آنها تدابیری اندیشیده شود.

وی خواستار تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی استان شد و افزود: در صورت اختصاص اعتبار کارهای خوبی می‌توان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داد.

کد خبر 708177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.