«جایزه اصفهان» هفته اول اردیبهشت یا آذر برگزار شود

کارشناس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فعالیت‌هایی همچون ساخت نشان، بسته رسانه‌ای، آئین‌نامه و تعیین دبیر جایزه اصفهان باید انجام شود که پیشنهاد شد هفته اول اردیبهشت یا هفته اول آذر این جایزه برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا روحانی امروز _چهارشنبه یکم آذر_ در نشست هم‌اندیشی پیرامون طرح جایزه بزرگ اصفهان اظهار کرد: جلساتی را در قالب هم‌اندیشی جایزه اصفهان برگزار می‌کنیم که تلاش کردیم از دیدگاه‌های مختلف آن را بررسی کنیم تا نتیجه خوبی داشته باشد.

وی افزود: اصفهان همواره یکی از ظرفیت‌های اقلیمی کشور بوده است که بارها به پایتختی رسیده و ظرفیت‌های فرهنگی، اقلیمی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری دارد.

کارشناس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: جایزه ملی اصفهان هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود که پیشنهاد شده است ارکان آن هیئت امنا با حضور استاد فرشچیان، شورای عالی سیاست‌گذاری با حضور استاندار، کمیته علمی با حضور نماینده دانشگاه‌ها، کمیته اجرایی با حضور شهردار اصفهان و دبیرخانه باشد و کمیته‌های علمی و اجرایی و دبیرخانه، ذیل شورای عالی سیاست‌گذاری در نظر گرفته شود، البته تمام این موارد قابل تغییر است.

روحانی اضافه کرد: فرایند انتخاب افراد برای جایزه اصفهان اینگونه است که با رصد دبیرخانه، افراد به کمیته علمی معرفی می‌شوند، سپس با بررسی این کمیته، به شورای عالی سیاست‌گذاری معرفی می‌شوند و پس از آن به کمیته اجرایی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌هایی همچون ساخت نشان، بسته رسانه‌ای، آئین‌نامه و تعیین دبیر جایزه اصفهان باید انجام شود که پیشنهاد شد هفته اول اردیبهشت یا هفته اول آذر این جایزه برگزار شود.

کارشناس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بعضی از مهم‌ترین نظرات درباره جایزه اصفهان خاطرنشان کرد: اهدای جایزه به آثاری که در ارتقای فرهنگ شهروندان و توانمندسازی آن‌ها مؤثر بوده، توجه جایزه به جوانان به‌منظور امیدآفرینی و ایجاد انگیزه، اهدای جایزه به‌عنوان کمک‌هزینه به محققانی که در اصفهان اثر علمی یا هنری ارزشمندی در رابطه با نصف‌جهان خلق می‌کنند، در چارچوب برگزاری سالانه این جایزه قرار دارد که سال اول با یک رشته آغاز شود و طی سال‌های بعد توسعه پیدا کند؛ جایزه اصفهان همچون سایر پدیده‌های فرهنگی باید با تأمل و دور از هرگونه شتابزدگی تعریف و اجرا شود.

روحانی با بیان اینکه پیشنهاد شد در جایزه اصفهان مسائل و چالش‌های امروز و فردای اصفهان محور باشد و این جایزه فرایندی مدنی و مردمی داشته باشد، ادامه داد: اعضای شورای سیاست‌گذاری باید از بین افراد حقیقی و دغدغه‌مند انتخاب شوند و محورهای جایزه باید معطوف به ظرفیت‌های تاریخی اصفهان باشد. اعطای جایزه به افرادی که در عین خدمت به اصفهان، آثار مکتوب دسته‌بندی شده و مشخصی ندارند، داوری آن‌ها در بخشی از جایزه، همچنین انتخاب برگزیدگان توسط گروه‌های مختلف مردمی باید انجام شود و هدف آن ارائه تصویری مطلوب از اصفهان به جهان باشد، محورهای عمده این جایزه باید باید الهام گرفته از مسائل اصفهان و دارای شاخص‌هایی از حضور جدی جوانان باشد.

کد خبر 708172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد مقیمی IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    ■آب و خاک و هوایِ اصفهان،بر باد فناست با "جشن و جایزه" اصفهان را بَزَک نکنید! 🔰شاید بخاطر همین بزک کردن ها، اصفهان را #اصفهان_برخوردار می نامند!!!