باغداران نمونه استان سه برابر بیشتر مرکبات تولید می‌کنند

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران نمونه استان سه برابر بیشتر از میانگین کشوری مرکبات تولید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی امروز چهارشنبه هشتم آذرماه در جلسه بررسی وضعیت تولید و صادرات مرکبات مازندران که با حضور معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: مازندران با تولید سه میلیون تن مرکبات، نیمی از مرکبات کشور را تولید می‌کند و پرچمدار تولید این محصول در کشور است.

وی افزود: با تلاش‌های علمی همکاران و بکارگیری روش‌های نوین باغداری توسط باغداران استان، مرکبات مازندران راه خود را به بازارهای صادراتی پیدا کرد و با کاشت ارقام تجاری و اقتصادی و اصلاح باغات، شاهد تولید محصول باکیفیت مرکبات هستیم.

مؤمنی میانگین عملکرد مرکبات باغداران نمونه استان را بیش از ۷۰ تن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که میانگین عملکرد باغات استان ۲۷ تن در هکتار است و باید خلأ عملکرد از بین برود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با انتقاد از تغییر فعالیت بزرگترین نهالستان عاری از ویروس مرکبات استان، اظهار کرد: در تأمین نهال باکیفیت مرکبات استان با مشکل مواجه هستیم.

وی ظرفیت تولید مرکبات استان را ۷ تا ۸ میلیون تن اعلام کرد و گفت: اگر شکاف تولید از بین برود می‌توانیم تمام مرکبات کشور را تولید کنیم.

کد خبر 708148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.