افزایش نشاط اجتماعی در گرو افزایش مشارکت مردم در المپیاد ورزشی محلات یزد

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با تأکید بر مشارکت بیش از پیش مدارس، معلمان، معاونین پرورشی و دانش‌آموزان در یازدهمین المپیاد وررشی محلات یزد گفت: مدارس فعال در یازدهمین المپیاد ورزشی محلات از خدمات ویژه بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد مصطفی زارع‌زاده امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در گردهمایی مدیران و معاونین پرورشی مدارس شهر یزد اظهار کرد: این سازمان در ذیل شهرداری یزد شکل گرفته و در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، حوزه‌های تبلیغات شهری، گردشگری و آموزش شهروندی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد.

وی گفت: خوشبختانه در حوزه فرهنگی وفور جشنواره‌ها را در سطح شهر یزد به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی و مسابقات کتابخوانی داریم.

معاون شهردار یزد گفت: در حوزه اجتماعی اقداماتی در زمینه آسیب‌های اجتماعی، آسیب دیدگان اجتماعی، کودکان کار، معتادین و … در حال انجام است.

زارع‌زاده بیان کرد: در حوزه ورزشی، نیز اقدامات جدیدی در زمینه ورزش‌های همگانی بر عهده سازمان قرار گرفته است و در این بخش به صورت ویژه المپیاد ورزشی محلات یزد در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یازدهمین المپیاد ورزشی محلات یزد در ۶۵ رشته ورزشی در حال برگزاری است افزود: این رویداد تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: شهرداری یزد در بحث اجرا المپیاد ورزشی، آمار، تعداد ورزش‌ها و شرکت‌کنندگان فاصله زیادی با سایر استان‌ها دارد.
زارع‌زاده تصریح کرد: سال گذشته ۲۱ هزار نفر در مسابقات تیمی و انفرادی المپیاد ورزشی محلات یزد شرکت کردند در حالی که استان تهران حدوداً ۱۱ هزار نفر شرکت کننده داشته است.

وی از مشارکت ۱۰ هزار نفر در یازدهمین المپیاد ورزشی محلات یزد بعد از گذشته ۴۰ روز از آغاز المپیاد خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته بیش از ۳۰ هزار نفر در رویداد بزرگ امسال شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به همکاری ۳۷ هیئت ورزشی در برگزاری المپیاد و پارالمپیاد ورزشی محلات یزد گفت: پنج اختتامیه در این دوره از مسابقات برگزار و جوایز خوبی اهدا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: متأسفانه یزد در برخی از بیماری‌ها و کم تحرکی نیز جز اولین‌ها در کشور است که باید از این جایگاه‌ها فاصله بگیریم‌.

زارع‌زاده تأکید کرد: در این بخش از مدیران و معاونین پرورشی مدارس شهر یزد که جز خواص جامعه هستند انتظار همراهی و مشارکت داریم، چرا که حرکت جامعه به واسطه حرکت شماست.

وی گفت: ثبت‌نام در یازدهمین المپیاد ورزشی محلات یزد به صورت رایگان، حضوری و مجازی از طریق سایت yazdfarhang.ir انجام می‌شود.

معاون شهردار یزد ادامه داد: برای اولین سال در المپیاد محلات رشته مینی والیبال وارد شد و ۴۸ تیم برای رقابت ثبت‌نام داشتند، علاوه بر این رشته‌هایی خاص در رده سنی دانش‌آموزان تعریف شده است.

زارع‌زاده گفت: از جمله ورزش‌های انفرادی دومیدانی آقایان و بانوان و دانش‌آموزان، طناب زنی، ژیمناستیک تیراندازی، بدمینتون، بازی‌های یارانه، شطرنج، اسکیت و … در المپیاد ورزشی محلات یزد هستند.

وی گفت: همچنین برخی رشته‌ها مخصوص آقایان و برخی رشته مخصوص بانوان، رشته‌هایی نیز برای رقابت‌های خانوادگی در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: مدارسی که بیشترین تعداد شرکت، حضور و مشارکت را در المپیاد ورزشی محلات یزد داشته باشند مورد تشویق سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد قرار خواهند گرفت و از خدمات و برنامه‌هایی ویژه از جمله کویرگردی، اجرای نجوم و … از سوی سازمان بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 708139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.