خدمت خالصانه بسیجیان برای رفع محرومیت در سیستان و بلوچستان

گروه‌های جهادی بسیج در زمینه‌های مختلف در سطح استان مشغول به خدمت خالصانه هستند و با فعالیت‌های ارزشمند و خداپسندانه بار سنگینی را از دوش مردم و مسئولان برداشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، استان مرزی و پهناور سیستان و بلوچستان علاوه بر دوری از مرکز دارای جمعیت بالای مردم حاشیه‌نشین در مناطق روستایی و عشایری است. کمبود امکانات زیرساختی و جمعیت پراکنده مردم استان، محرومیت‌هایی را ایجاد کرده و دولت در حال جبران محرومیت‌ها است، اما این امر به تنهایی توسط دولت و مسئولان امکان‌پذیر نیست.

گروه‌های جهادی بسیج در زمینه‌های مختلف در سطح استان مشغول خدمت خالصانه هستند و با فعالیت‌های ارزشمند و خداپسندانه بار سنگینی را از دوش مردم و مسئولان برداشته‌اند.

آبرسانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان توسط گروه‌های جهادی

سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زاهدان اظهار کرد: رزمایش جهادگران بسیجی در نخستین روز از هفته بسیج و رزمایش جهاد خدمت‌رسانی در مناطق عشایری سطح استان برگزار شد.

وی افزود: از ابتدای هفته بسیج تاکنون اقدامات جهادی زیادی توسط گروه‌های جهادگر بسیجی در سطح استان انجام شده و آبرسانی به مناطق محروم با کمک سازمان آب منطقه‌ای استان و توزیع بسته‌های معیشتی از جمله این اقدامات است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: ساخت مساجد نیمه‌کاره، مرمت منازل در مناطق محروم و احداث سرویس‌های بهداشتی در هفته بسیج توسط این گروه‌ها صورت گرفته است.

سردار شفائی تاکید کرد: ۷۴ تیم پزشکی در حاشیه شهرها و مناطق محروم استان اقداماتی از جمله ویزیت رایگان و درمان بیماران را انجام می‌دهند.

خدمت خالصانه بسیجیان برای رفع محرومیت در سیستان و بلوچستان

فعالیت ۲ هزار و ۲۳۷ گروه جهادی در سیستان و بلوچستان

سرهنگ غلامرضا ملایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی به خبرنگار ایمنا گفت: دو هزار و ۲۳۷ گروه جهادی سازمان‌دهی شده در ۲۶ شهرستان استان سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات این گروه‌ها در قالب فعالیت‌های عمرانی، آموزشی، بهداشتی و فرهنگی بوده و از سال گذشته تاکنون در طرح شهید عجمیان، ۵۵۰ مدرسه در سطح استان توسط گروه‌های جهادی مرمت و زیباسازی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: رزمایش واکسیناسیون دام و طیور به همت گروه‌های جهادی از ابتدای هفته بسیج با کمک ادارات دامپزشکی استان آغاز شده است.

ملایی تصریح کرد: از ابتدای هفته بسیج امسال احداث نخلستان با کاشت هزار اصله پاجوش خرمای مضافتی توسط گروه جهادی پیروان ولایت با هدف اشتغال‌زایی برای نیازمندان منطقه انجام شده است.

وی اظهار کرد: تهیه و توزیع هزار قرص نان، ۴۰۰ بسته معیشتی و ۵۰ کیلو گوشت قرمز میان نیازمندان منطقه توسط گروه جهادی پیروان ولایت و اجرای برنامه «من یک پاکبانم» توسط گروه جهادی پیروان ولایت از اقدامات گروه‌های جهادی مختلف در سطح استان است که در این برنامه اعضای گروه با پاکبانان شهرستان ایرانشهر در جمع‌آوری زباله‌ها و تنظیف شهر همکاری کردند.

از ابتدای مهرماه امسال، ۲۲ هزار قلم لوازم‌التحریر توسط بسیج سازندگی میان دانش‌آموزان مناطق محروم استان توزیع شده است و به طور قطع می‌توان گفت که گروه‌های جهادی با خدمت خالصانه در عرصه‌های مختلف یاری‌گر دولت بوده‌اند و علاوه‌بر خدمت‌رسانی به مردم می‌توانند توسعه پایدار در استان را رقم بزنند.

کد خبر 708129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.