جوایز نُه‌گانه ذیل جایزه اصفهان

جلسه هم‌اندیشی پیرامون طرح جایزه بزرگ اصفهان امروز (چهارشنبه) برگزار و مواردی از سوی حاضران در رابطه با این جایزه و تعالی آن مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سومین نشست هم‌اندیشی پیرامون طرح جایزه بزرگ اصفهان امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ با حضور مسئولان برگزار شد.

محمدعلی اژه‌ای، استاد فلسفه دانشگاه اصفهان اظهار کرد: موضوع جایزه بزرگ اصفهان بسیار وسیع است و به نظر می‌رسد باید مقداری تخصصی‌تر شود.

وی با بیان اینکه امروزه کسی نمی‌داند کجا زندگی می‌کند و شهر محل زندگی او چه اعتباری دارد، افزود: توجه به این موضوع باید از سوی آموزش و پرورش انجام شود؛ اینکه دانشجو اطلاعات ساده‌ای از محل زندگی خود ندارد، وظیفه آموزش و پرورش است که به آن توجه کند.

استاد فلسفه دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: خواجه نصیرالدین طوسی فردی بود که بر همه علوم واقف بود و پس از اینکه همه نظر می‌دادند این عالم نتیجه را اعلام می‌کرد؛ به‌رغم اینکه شرایط برنامه‌ریزی شده‌ای در کشور وجود ندارد، اما برخی دانش‌موزان برنده بعضی از جوایز می‌شوند؛ اگر بتوانیم یک تشکیلات سازمان‌یافته برای شناسایی آن‌ها ایجاد کنیم و این دانش‌آموزان را پرورش دهیم، کار خوبی انجام داده‌ایم.

اژه‌ای ادامه داد: اینکه گذشتگان را بزرگ بداریم، بسیار خوب است، اما باید به افراد و نخبگان حال حاضر نیز توجه کرد.

رصد ارگان‌های اصفهان تقویت شود/ جوایز نُه‌گانه ذیل جایزه اصفهان

پیام سراجی، مأمور آموزش دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان نیز با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات شهرهای جهان اضافه کرد: در فعالیت‌های گذشته شهرداری اصفهان رصدگری مناسبی وجود نداشته است و سایر شهرداری‌ها در این زمینه بهتر عمل کردند.

وی اضافه کرد: در سال ۲۰۰۷، یک فیزیکدان آمریکایی-چینی متوجه شد که نمونه‌هایی از کاشی‌کاری‌های معماری اسلامی که بهترین نمونه آن را در امام‌زاده درب‌امام اصفهان پیدا کرده بود، شبیه الگوهای «پنروز» شبه‌کریستال‌ها در فیزیک است، بنابراین مقاله‌ای در این مورد چاپ کرد، اما رصد سازمان‌های شهر اصفهان به‌قدری نبود که ارتباطی با این فیزیکدان برقرار شود.

مأمور آموزش دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم جایزه‌ای برای چالش‌های اصفهان همچون فرونشست و خشکی زاینده‌رود برگزار شود.

بابک بهفروز، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: پیش‌نویس طرح‌واره جایزه اصفهان در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان قرائت و مواردی در قالب پیشنهاد مطرح شد.

وی افزود: جوایز به دو دسته آینده و گذشته تقسیم می‌شود و مطابق وظیفه امیدآفرینی ما ذیل ۹ دسته قرار می‌گیرد؛ خدمتگزار شاخص اصفهان در طول زمان، شهر زادگان ماندگار اصفهان، کارآفرینان برتر اصفهان دانشمندان برتر، کارآفرینان برتر جوان، سمن‌های برتر و شهروندان برتر از جمله این موارد است؛ دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای تدوین آئین‌نامه جایزه اصفهان اعلام آمادگی می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم برای ساخت نشان ویژه در زمینه فاوا و هنر نیز جایزه‌ای برگزار شود، همچنین مبلغ جایزه نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا موجب عمیق‌سازی جایزه می‌شود.

رصد ارگان‌های اصفهان تقویت شود/ جوایز نُه‌گانه ذیل جایزه اصفهان

رسول رکنی‌زاده، عضو هیئت علمیه دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: باید بدانیم چه دغدغه‌ای را مطرح می‌کنیم و توجه داشته باشیم که چه هدفی را دنبال می‌کنیم؛ می‌توان چندین زیرجایزه ذیل جایزه اصفهان در نظر گرفت که بر مبنای یک هدف باشد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم ارکان جایزه نوولو، در سیاست‌گذاری جایزه اصفهان مورد توجه قرار گیرد، افزود: پیشنهاد می‌کنم این جایزه از فضای دولتی خارج شود.

مالک شیخی، مدرس دانشگاه گفت: اصفهان به دانایی و خلاقیت شناخته می‌شود، همچنین با همین نگاه عالمانه باید به آن توجه داشت که به سمت برگزاری جایزه‌های گذشته حرکت کنیم.

فرزانه عاقریان، کارشناس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم اگر قرار است جایزه اصفهان شکل بگیرد، تعدادی داور مردمی داشته باشیم و در کنار آن داوران تخصصی نیز حضور داشته باشند تا پویش مردمی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در طرح جایزه اصفهان اگر بتوانیم بودجه‌ای را از شهروندان بگیریم خوب است تا فقط به بودجه دولتی متکی نباشیم و بتوانیم این جایزه را بیش از پیش مردم‌محور کنیم.

رصد ارگان‌های اصفهان تقویت شود/ جوایز نُه‌گانه ذیل جایزه اصفهان

حشمت‌الله انتخابی، مدیر انتشارات مانا اضافه کرد: در اصفهان نمی‌توان کنار علم و فرهنگ، هنر را ندید.

وی اضافه کرد: باید کاری کنیم که در جایزه اصفهان افراد حقیقی حضور داشته باشند و اقداماتی شود که این جایزه به نهادها وابسته نباشد، برای پایه‌ریزی و شاخه‌بندی آن نیز باید خاص‌تر عمل شود تا بتوانیم آن را ماندگارتر از قبل کنیم.

کد خبر 708120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.