پیشرفت ۱۸ درصدی عملیات احداث پل رابط بهستان و صاحب‌روضات

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: احداث پل رابط خیابان‌های بهستان و صاحب‌روضات در اتوبان شهید خرازی به‌طول ۳۲ متر در دو لاین عبوری به‌صورت مشترک بین مناطق ۹ و یک شهرداری اصفهان در دست اجرا است و هم‌اکنون پیشرفت ۱۸ درصدی دارد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: توجه به‌صرفه و صلاح اقتصادی و مهندسی ارزش در مقاوم‌سازی پل‌ها به موازات بهره‌ گیری از آئین نامه‌های به روز این حوزه ضروری است و رعایت این موارد علاوه بر اینکه چند دهه به عمر پل‌ها اضافه می‌کند از بروز حوادث و افزایش هزینه‌ها برای مقاوم‌سازی در سال‌های آینده نیز جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به عملیات اجرایی پل رابط خیابان بهستان و صاحب روضات تصریح کرد: این عملیات بین مناطق ۹ و یک شهرداری اصفهان با مبلغ اولیه پیمان بالغ بر ۵۰۳ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال در حال احداث است و با توجه به پیشرفت پروژه، مبلغ قرارداد نیز تغییر خواهد یافت.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به حجم تردد پل جهاد و خیابان‌ها ی آیت‌الله اشرفی و آتشگاه، این پل به طول ۳۲ متر در دو لاین عبوری به عرض ۹ متر در حال احداث است و به‌عنوان خیابان کمکی علاوه بر کاهش بار ترافیک این مسیرها، دسترسی غرب به شرق را تسهیل می‌کند.

قاضی‌عسگر با اشاره به پیشرفت ۱۸ درصدی این پروژه گفت: در احداث پل صاحب‌روضات با سازه بتنی و استانداردهای به روز طول رمپ‌های کندرو های بالا در چهار طرف برابر بر ۷۰ متر طول است و پیاده‌رو به عرض ۴.۲۵ و ۴.۷۵ متر است.

وی با بیان اینکه زیرسازی این عملیات همزمان با تعریض بزرگراه شهید خرازی در حال اجرا است، افزود: این دو پروژه مکمل یکدیگر است که با تعریض بخش‌هایی از بزرگراه شهید خرازی، علاوه بر اضافه شدن یک خط عبور و مرور در احداث این پل نیز تسریع خواهد شد.

کد خبر 708106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.