لزوم انتخاب یک کارگزار غیردولتی برای جایزه اصفهان

معاون بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: پیشنهاد می‌کنم در زمان سیاست‌گذاری «جایزه اصفهان» یک کارگزار یا یک نهاد غیردولتی غیرانتفاعی، محور پیشبرد اهداف قرار گیرد تا به ماندگاری بیشتر آن کمک کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی فتاحی امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در نشست تخصصی که پیرامون طرح‌واره «جایزه اصفهان» برگزار شد، اظهار کرد: طرح «جایزه اصفهان» حرکت خوبی است و ما زیر پرچم بنیاد نخبگان سعی می‌کنیم تسهیلاتی در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک سال است که به واسطه مأموریت تکریم سرآمدان و برگزاری پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) درگیر چنین مواردی هستیم، افزود: یکی از موارد مهمی که در مباحث مربوط به جایزه‌ها مطرح می‌شود، وجود حامی اساسی و ویژه برای آن یعنی یک مجموعه غیردولتی و غیرانتفاعی است. پیشنهاد می‌کنم در زمان سیاست‌گذاری «جایزه اصفهان» یک کارگزار یا یک نهاد غیردولتی یا غیرانتفاعی، محور پیشبرد اهداف قرار گیرد تا به ماندگاری بیشتر آن کمک کند.

معاون بنیاد نخبگان استان اصفهان با بیان اینکه مباحث سازوکار تشکیل «جایزه اصفهان» پیچیده نیست، خاطرنشان کرد: در اصفهان پیشینه خوبی در این زمینه داریم که باید به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و از طریق آن ارزش افزوده ایجاد کنیم.

فتاحی اضافه کرد: در صورتی که بخواهیم همچون گذشته روی موضوعی پافشاری کنیم، آینده‌ای همچون شرکت‌هایی که روی یک محصول قدیمی تمرکز می‌کنند، در انتظارمان خواهد بود.

معاون بنیاد نخبگان استان اصفهان با بیان اینکه مواردی همچون کلان‌روندها و بیگ‌سیگنال‌ها بهتر است در سیاست‌گذاری «جایزه اصفهان» مورد بررسی قرار گیرد و جوایز بر آن متمرکز شود تا در ادامه برای اصفهان ارزش افزوده ایجاد کند، ادامه داد: چهار تیپ هدف شامل اعتباربخشی، گفتمان‌سازی، ظرفیت‌سازی و شبکه‌سازی برای جوایزی همچون جایزه مصطفی (ص) دیده می‌شود.

فتاحی با بیان اینکه به‌عنوان مثال ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی اصفهان موضوعی است که ذیل هدف ظرفیت‌سازی قرار می‌گیرد، افزود: به ارکان و اهداف جایزه اصفهان باید نگاه منظومه‌ای داشته باشیم و در صورتی که یکی از این ارکان مشکل داشته باشد، اثربخشی خوبی نخواهیم داشت.

کد خبر 708098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.