کلیات الحاق زمین به محدوده طرح جامع شهر نیشابور تصویب شد

شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق دو قطعه ۱۱۰ و ۴۵ هکتاری به محدوده طرح جامع شهر نیشابور برای تامین زمین ساخت طرح نهضت ملی مسکن موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سایت وزارت کشور، خسرو دانشجو طی مکاتبه با استاندار خراسان رضوی از ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی با موضوع مغایرت اساسی طرح جامع شهر نیشابور برای تأمین زمین نهضت ملی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این مصوبه، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با «الحاق حدود ۱۵۵ هکتار اراضی در قالب دو قطعه ۱۱۰ و ۴۵ هکتاری به محدوده طرح جامع شهر نیشابور جهت تأمین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن» موافقت، و مقرر شد تا طرح جامع اراضی در چارچوب قانون شورا تهیه شود.

وی افزود: رعایت ملاحظات فنی و مهندسی مربوط به توسعه شهری در اراضی مورد نظر راه، مسکن و شهرسازی، حذف بخش از اراضی الحاقی که بنا به تشخیص مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و بنا بر نوعیت آن (اراضی درجه یک و دو کشاورزی) قابلیت استفاده برای جهش تولید مسکن را ندارند، باید اجرا شود.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ادامه داد: حریم چاه‌های آب شرب واقع در اراضی بر اساس نظر آب منطقه‌ای استان، و همچنین سطح و سرانه‌های کاربری‌های خدماتی منطبق با مصوبه شورای عالی در زمینه تدقیق تعاریف، مفاهیم و کاربری‌های شهری و تعیین سرانه آن‌ها رعایت شود.

دانشجو ادامه داد: از اعمال و تحقق ۴ شرط فوق، طرح جامع اراضی و بارگذاری احتمالی در آن‌ها تهیه و جهت بررسی به شورایعالی ارائه شود، ضمن اینکه هرگونه مداخله در اراضی فوق منوط و مشروط به اعلام موافقت کتبی دبیرخانه شورای عالی خواهد بود و تا پیش از آن، کاربری کل عرصه ۱۵۵ هکتاری فوق از نظر شورای عالی همچنان کشاورزی خواهد بود.

وی تاکید کرد: طرح جامع اراضی با رعایت چهارچوب مصوبه تهیه و پس از اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان جهت ادامه فرآیند تصویب تحویل دبیرخانه شورای عالی شود.

کد خبر 708095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.