پیگیری دولت سیزدهم برای محاکمه منافقین / ۱۰۰ پرونده به قوه قضائیه ارسال شد

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره پیگیری های دولت در محاکمه منافقین گفت: در دولت سیزدهم با پیگیری‌هایی که انجام شد و بر اساس دعوتی که وزارت اطلاعات انجام داد، اسناد مربوط به جنایت‌های منافقین جمع‌آوری و حدود ۱۰۰ پرونده از منافقین به قوه قضاییه ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد دهقان امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در حاشیه جلسه هیئت درباره آخرین وضعیت پرونده غرامت ایران از آمریکا اظهار کرد: چندین بار به صورت کتبی این موضوع پیگیری شد که هیئتی تشکیل شود تا درباره مبلغی که باید آمریکایی‌ها به ایران پرداخت کنند به تفاهم برسیم، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها هنوز نمایندگان خود را درباره پرونده غرامت مشخص نکرده‌اند و اعلام کردند که با مقامات بالاتر خود باید هماهنگ شوند تا کمیته‌ای در این باره تشکیل شود که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی درباره دادگاه منافقین که قرار است بیست‌ویکم آذر تشکیل شود، یادآور شد: خوشبختانه در دولت سیزدهم با پیگیری‌هایی که انجام شد و بر اساس دعوتی که وزارت اطلاعات انجام داد، اسناد مربوط به جنایت‌های منافقین جمع‌آوری شد و حدود ۱۰۰ پرونده به قوه قضائیه ارسال شد.

دهقان خاطرنشان کرد: با پیگیری دولت و وزارت اطلاعات این پرونده در حال رسیدگی در قوه قضائیه است و امیدواریم آرای قانونی علیه جریان منافقین صادر شود.

بر این اساس، پیش از این مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرده بود که دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات اعضا و سرکرده گروهک تروریستی منافقین در تاریخ بیست‌ویکم آذر سال جاری به صورت علنی در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار خواهد شد تا تمام جنایت‌ها و خباثت‌ها و نسل‌کشی‌ها آن‌ها علیه بشریت و ملت مظلوم ایران رسیدگی شود.

کد خبر 708090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.