شاخص بورس امروز ۸ آذر / روز چشم نواز بورس با رشد خودرویی ها

بازاری که روزهای گذشته از کمبود نقدینگی رنج می‌برد امروز شاهد فشار خرید در تمامی گروه‌ها بوده است، خودرویی‌ها روند بسیار خوبی داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چه بازار زیبایی را امروز شاهد بودیم، ارزش معاملات خرد که روزهای گذشته در محدوده چهار هزار میلیارد تومان بود امروز به محدود شش هزار میلیارد تومان رسید، بازاری که روزهای گذشته از کمبود نقدینگی رنج می‌برد امروز شاهد فشار خرید در تمامی گروه‌ها بوده است، خودرویی‌ها روند بسیار خوبی داشتند، سرمایه گذاری‌ها حرکت‌های جذابی کردند که در دل اینها رشد «خگستر»، «کرمان»، «وساپا» چشم‌نواز بود، در گروه فلزات «فولاد مبارکه» ۳.۵ درصد رشد کرد و «ذوب» رشد ۴.۵ درصدی داشت، در گروه فنی مهندسی «رمپنا» رشد هفت درصدی داشت، صندوق‌های سرمایه گذرای نیز رشدهای خیلی خوبی را تجربه کردند، «اهرم» ۷.۷، «دارا یکم» شش و «پالایش» سه درصد رشد داشتند.

در بازار بورس امروز با رشد ۲۸ هزار ۴۹۷ واحدی به محدوده دو میلیون ۶۰ هزار واحد رسیدیم حجم معاملات برابر با ۱۰ میلیارد و نمادهای «فولاد»، «وغدیر»، «فملی»، «وبملت»، «رمپنا»، «پارسان» و «وتجارت» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

در بازار فرا بورس نیز شاهد رشد ۱۹۵ واحدی بودیم، ارزش معاملات برابر با چهار هزار ۴۰۰ میلیارد تومان و حجم معاملات برابر با پنج میلیارد ۱۴۸ میلیون برگه سهم بود.

«خاور»، «اریا»، «وسپهر»، «سامان»، «انتخاب»، «تجلی»، «مارون» بیشترین تأثیر را در بازار فرا بورس داشتند.

به هر حال بازار امروز بسیار زیبا بود در چند هفته اخیر محدوده تغییرات بازار در محدوده سه الی چهار هزار واحد بود و امروز به واسطه اخبار مربوط به تجدید ارزیابی دارایی‌ها، فشرده شدن فنر سهام و سایر اتفاقات مرتبط شاهد این رشد بسیار خوب در بازار سرمایه بودیم، این در حالی بود که روز گذشته برای بازار امروز پیش بینی یک روند خنثی با محدوده تغییرات دو الی سه هزار واحدی را داشتیم، امیدواریم در هفته آینده نیز روند به همین صورت و رنگ بازار به همین رنگ باشد.

ارزش بازار شرکت‌ها در بازار سرمایه خیلی کمتر از ارزش روز دارایی‌های شرکت‌هاست

رضا عیوضلو عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از وظایف سازمان بورس حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران است، یعنی یکی از وجوه حقوق سرمایه گذاران، آگاهی کامل و مرتبط آنها درباره سهامی است که آن را معامله می‌کنند، ارزش دارایی‌های شرکت‌ها یکی از مسائلی است که با توجه به ارزش دفتری دارایی‌ها (ترازنامه شرکت‌ها) در شرایط تورمی اطلاعات کافی و کاملی برای سرمایه‌گذاران ارائه نمی‌کند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که سازمان بورس آن را دنبال می‌کرد، این بود که از طریق قانون برنامه هفتم توسعه این موضوع دیده شود تا شرکت‌ها ملزم شوند که از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش سرمایه دهند. اخیراً هم همکاران ما این شرکت‌ها را فراخواندند که یک هم‌اندیشی درباره تجدید ارزیابی را داشته باشیم، واقعیت این است که ارزش دارایی‌های یک شرکت یکی از وجوه ارزش گذاری آنها است. ارزشی که در بورس معامله می‌شود خیلی پایین‌تر از ارزش دارایی‌های شرکت‌هاست، معتقدیم که سرمایه‌گذاران حق دارند که از ارزش روز دارایی‌ها مطلع شوند.

بانک دی لغو پذیرش شد

موضوع: لغو پذیرش اوراق بهادار

به استناد ماده ۴۲ دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرا بورس ایران به استحضار می‌رساند به علت شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت (عدم خروج از شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت طی مهلت مقرر توسط هیئت پذیرش)، پذیرش اوراق بهادار ناشر از فهرست اوراق بهادار پذیرفته شده در فرا بورس ایران لغو گردید.

مهم برای بانکی‌ها

مدیران عامل بانک‌ها هم برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها به سازمان بورس فراخوانده شدند.

پیام ناظر پیرامون سهام بازارهای کوچک و متوسط SME:

سهام شرکت‌های مجتمع پترو صنعت گامرون «شگامرن ۱»، گز سکه «غگز ۱»، مجتمع تولیدی نیلی صنعت کرمان «غنیلی ۱»، ماداکتو استیل کرد «فماک ۱» و کیا الکترود شرق «کیا ۱» که پیش‌تر در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط پذیرش شده‌اند، به مدت یک سال از تاریخ ابلاغ مصوبه ذکر شده در اطلاعیه مذکور در تابلوی رشد بازار نوآفرین معامله می‌شوند.

در صورتی که شرکت‌های مذکور، در انقضای موعد یاد شده واجد شرایط بازار نوآفرین نباشند، لغو پذیرش می‌شوند، لازم به ذکر است ناشرانی که اوراق بهادار آن‌ها قبل از اصلاح این دستورالعمل، در فهرست نرخ‌های فرا بورس ایران درج شده است، حداکثر هجده ماه پس از ابلاغ مصوبه مهلت دارند بند مربوط به الزامات سرمایه را رعایت کنند.

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۸ آذر / روز چشم نواز بورس با رشد خودرویی ها

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۸ آذر / روز چشم نواز بورس با رشد خودرویی ها

کد خبر 708080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.