شناسایی و حذف نقاط بی‌دفاع شهری در تخت فولاد

مدیر مجموعه تاریخی،فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از شناسایی و حذف ۱۴ نقطه بی دفاع شهری در تخت فولاد به‌عنوان یکی از اقدامات پیشگیرانه در کاهش جرم و همچنین ایمن سازی و امن سازی محیط تخت فولاد خبر داد.

ابراهیم عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شناسایی و حذف ۱۴ نقطه بی دفاع شهری در تخت فولاد به‌عنوان یکی از اقدامات پیشگیرانه در کاهش جرم و همچنین ایمن سازی و امن سازی محیط تخت فولاد خبر داد و اظهار کرد: ایجاد و بازتولید فضاهای عمومی اجتماع‌پذیر در تخت فولاد و همچنین لزوم خلق محیط‌های شهری پایدار و امن، شناسایی و حذف نقاط بی‌دفاع در این پهنه شهری یکی از الزامات گردشگرپذیر کردن و تقویت حضور زائران است.

وی افزود: با رویکرد ایجاد امنیت و ایمنی در محیط تخت فولاد، پس از شناسایی و آگاهی از وضعیت عرصه‌ها و با برداشت‌های میدانی و در نظر گرفتن ماهیت مکانی و انجام مطالعات و ایده پردازی، راهکارهای اصلاحی و اقدامات بهبودبخش ارائه و تصمیم سازی انجام شد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد خاطرنشان کرد: مواردی از جمله تقویت روشنایی معابر، تکایا و محیط‌ها، ایجاد دسترسی و خروج از بن بست کالبدهای کنج و گوشه، اصلاح و پیرایش پوشش گیاهی، تغییر کاربری محیط، کاشت درختان مثمر، برگزاری رویدادها و مراسمات، احیای تکیه بان‌ها، تقویت اقدامات کنترلی از جمله نصب دوربین مداربسته و افزایش عوامل انتظامات از جمله اقدامات انجام شده در خصوص حذف نقاط جرم خیز و بی دفاع شهری در تخت فولاد است.

عمرانی با اشاره به لزوم میزبانی شایسته زائران و گردشگران تخت فولاد ادامه داد: بهبود خدمات و کیفیت بخشی محیط را از وظایف و مأموریت‌های این مجموعه به حساب می‌آید.

کد خبر 708063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.