کردستان متبرک به وجود ۴ شهید گمنام می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور در روز ۲۶ آذرماه امسال، پیکر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان کردستان تشییع و تدفین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سرهنگ علی کلوندی، ظهر امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طبق سنوات گذشته امسال نیز در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در روز ۲۶ آذر، پیکر شهدای گمنام در کشور تشییع می‌شود که امسال ۲۸۰ شهید در کشور تشییع خواهد شد و سهم استان کردستان چهار شهید است.

وی افزود: شهدا روز ۲۵ آذر به ما تحویل داده خواهند شد که مراسم شبی با شهدا را نیز همان شب در مهدیه شهر سنندج برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان ادامه داد: روز ۲۶ آذر این شهدا در شهر سنندج تشییع می‌شوند که در چهار شهر سنندج، قروه، بیجار و دهگلان تدفین خواهند شد.

سرهنگ کلوندی اضافه کرد: سال گذشته نیز پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان کردستان تشییع و تدفین شد که در شهرهای قروه، بیجار، مریوان و سنندج خاکسپاری شدند.

وی هدف از تشییع پیکر شهدا را پاسداشت جایگاه و شأن شهدا و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دانست و تصریح کرد: تشییع پیکر شهدا تأثیر ماندگاری در نسل جدید خواهد داشت که مردمی برگزار کردن این مراسم و حضور حداکثری آحاد جامعه از جمله اهداف موردنظر ما است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: در طول سال بیش از یک هزار یادواره شهدا در استان کردستان توسط نهادهای مختلف برگزار می‌شود که نیاز هست به تعامل و هماهنگی بیشتری در برگزاری این یادواره‌ها برسیم.

سرهنگ کلوندی افزود: اقدامات بسیاری در حوزه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان کردستان صورت می‌گیرد که ضروری است دستگاه‌ها آن‌ها را در سامانه سادم ثبت کنند.

کد خبر 708053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.