علت ترافیک سنگین دیروز گرگان چه بود؟

روز گذشته شهروندان گرگانی برای ساعاتی درگیر ترافیک سنگینی شدند، به‌ نحوی که طی کردن یک مسیر کوتاه حدود دو ساعت زمان می‌برد؛ شهروندان می‌گویند جای پلیس راهنمایی برای هدایت خودروها در زمان بارش باران خالی بود، اما رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی گرگان نظر دیگری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، روز گذشته_ سه‌شنبه هشتم آذر_ مطابق با پیش‌بینی هواشناسی، گلستان شاهد بارندگی خوبی بود، اما به‌جای اینکه در این دوران خشکسالی شهروندان گرگانی از بارش رحمت الهی خوشحال باشند، همگی به‌واسطه ترافیک فرسایشی به ستوه آمدند. بارش باران دیروز از ساعت ۱۰.۳۰ در شهر شدت گرفت و تا بعد از ظهر نیز ادامه داشت به جای شادمانی شهروندان را کلافه کرده بود.

باوجوداینکه مساحت شهرستان گرگان زیاد نیست و جزو کلان‌شهرها به شمار نمی‌رود، اما شهروندان روز گذشته برای رسیدن به مقصدشان دست کم دو ساعت در ترافیک گرفتار ماندند. بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایمنا در بیشتر نقاطی که گره ترافیکی ایجاد شده بود، پلیس راهنمایی حضور نداشت و بعضی مواقع شهروندان برای گشایش مسیر رانندگان را راهنمایی می‌کردند، با این وجود مدیران شهری علت این ترافیک نفس‌گیر را تداخل زمان تعطیلی مدارس با پایان ساعت کاری ادارات اعلام کردند.

علت ترافیک سنگین دیروز گرگان چه بود؟

خودروهای تک سرنشین عامل ترافیک

اسماعیل نادری، فرماندار گرگان در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: بعضی ساعات در شهر گرگان این ترافیک را داریم که یکی از دلایل آن استفاده از خودروهای تک‌سرنشین است.

وی اضافه کرد: در یک بازه زمانی افزایش خودروهای تک‌سرنشین زیاد می‌شود که این حجم از خودرو با توجه به ظرفیت محدود خیابان‌ها، جوابگو نیست.

فرماندار گرگان با بیان اینکه هرروز شاهد یک طرح ترافیکی و اصلاح هندسی هستیم، تصریح کرد: با توجه به تقارن زمان تعطیلی مدارس و ادارات با بارش شدید باران در شهر شاید لازم بود دیروز تعداد بیشتری از مأموران راهنمایی و رانندگی در شهر حاضر باشند.

با وجود انتقاد شهروندان به کمبود نیروی‌های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر و اظهارات فرماندار گرگانی مبنی بر نیاز به حضور بیشتر نیروی راهنمایی در چنین شرایطی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گرگان معتقد است پلیس با تمام توان در سطح شهر حاضر شده است.

وظیفه پلیس پوشش تمامی نقاط نیست

عبدالله حاجیلری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، تاکید کرد: راهنمایی و رانندگی روز گذشته با تمام توان پای‌کار بود، اما وظیفه ما نیست که تمام نقاط را پوشش دهیم.

وی اضافه کرد: پلیس راهنمایی به‌کرات نگرانی خود را از بروز چنین شرایطی به شورای ترافیک به‌صورت کتبی و شفاهی اعلام کرده و پیشنهاداتی به شورای ترافیک داده است و امیدواریم شورای ترافیک به این نکات توجه کند.

یکی دیگر از مشکلات بعدازظهر دیروز، هنگام بارندگی شدید بی‌توجهی رانندگان تاکسی به حمل‌ونقل مسافر بود. براساس اظهارات شهروندان در چنین شرایطی به طور معمول رانندگان تاکسی تنها مسافران دربستی را می‌پذیرند یا به دلیل ترافیک سنگین از فعالیت دست می‌کشند و تا زمان روان‌سازی مسیرهای شهر، فعالیت نمی‌کنند.

علت ترافیک سنگین دیروز گرگان چه بود؟

محدودیت تعداد تاکسی در زمان بارش باران

محمدمهدی کمال‌غریبی، رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری گرگان نیز به خبرنگار ایمنا، گفت: موضوع دربستی تاکسی‌ها در چنین شرایطی را از طریق بازرسان پیگیری خواهیم کرد.

وی از فعالیت سه هزار دستگاه تاکسی در گرگان خبر داد و گفت: در روز گذشته تعداد تاکسی‌ها در شهر گرگان بسیار محدود بود.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری گرگان استفاده از خودروهای حمل‌ونقل عمومی را در کاهش ترافیک شهر مؤثر دانست و اضافه کرد: در این راستا قرار به خرید ۶۰ دستگاه اتوبوس بوده که از این تعداد ۲۹ دستگاه اتوبوس شهرداری گرگان تحویل شده است.

کمال‌غریبی از تحویل ۱۱ دستگاه اتوبوس تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: در شش ماه نخست سال آینده نیز مابقی اتوبوس‌ها تحویل می‌شود.

کد خبر 708012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.