کشت گندم پاییزه در بیش از ۱۵۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال زراعی جاری یعنی از ابتدای مهر امسال تاکنون‌، ۱۵۲ هزار و ۷۷۰ هکتار زمین زراعی زیر کشت پاییزه رفته است.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به دستورالعمل ابلاغی کشت پاییزه در استان اظهار کرد: طبق این دستورالعمل باید ۱۵۵ هزار و ۸۰۰ هکتار کشت گندم آبی و دیم انجام می‌شد که تا امروز ۱۵۲ هزار و ۷۷۰ هکتار آن تحقق یافته است.

وی افزود: طبق دستورالعمل یادشده باید ۷۰ درصد سطح زیرکشت به تولید گندم دیم در مزارع دیم و ۳۰ درصد مابقی هم به کشت گندم آبی اختصاص می‌یافت که تاکنون بیش از ۹۸ درصد آن محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ۶۲.۵ درصد کشت گندم دیم به روش عمیق صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مابقی کشت گندم نیز به روش مستقیم و خاک‌برداری حفاظتی صورت گرفته است، همچنین ۷۵ درصد کشت گندم آبی به شیوه خطی و بقیه به روش کشت روی پشته و کمباین صورت گرفته است.

عطایی از برنامه ابلاغی این سازمان برای کشت ۳۸ هزار هکتاری جو خبر داد و تاکید کرد: ۷۹ درصد از این مقدار به کشت گندم آبی و ۲۱ درصد این سطح زیر کشت هم به تولید گندم دیم اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تا امروز ۶۵ درصد سطح زیرکشت جوی آبی و دیم طبق سند ابلاغی محقق شده است که میزان پیشرفت کشت جوی آبی ۸۱ درصد و میزان تحقق سطح زیرکشت جوی دیم فقط ۶.۵ درصد بوده است.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین از کشت سه هزار و ۶۶۰ هکتاری کلزا در راستای جهش تولید روغن نباتی مایع و سایر محصولات مرتبط در اراضی زراعی استان خبر داد.

کد خبر 708005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.