۵۲ درصد جمعیت شهر سنندج در بافت‌ فرسوده ساکن هستند

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۵۲ درصد جمعیت شهر سنندج در بافت‌ ناکارآمد و فرسوده ساکن هستند و لازم است تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، جهانگیر الیاسی امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در جلسه شورای مسکن استان کردستان اظهار کرد: یکی از مصوبات جلسه قبل برگزاری جلسه با بانک‌ها و تعیین تکلیف سهمیه‌های نهضت ملی مسکن بود که این کار انجام شد و در مجموع ۱۷ هزار سهمیه برای ۱۴ بانک تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس خروجی سامانه تم ۱۴ هزار و ۸۳۱ نفر متقاضی افتتاح حساب مسکن ملی هستند، افزود: شش هزار ۲۸۵ واحد خودمالکی شهری نیز در حوزه مسکن ملی در استان وجود دارد که برای ۲ هزار و ۲۷۱ واحد آن انعقاد قرارداد صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: ۵۲ درصد جمعیت شهر سنندج در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده ساکن هستند که اگر زلزله‌ای اتفاق بیفتد آمار خسارت جانی و مالی این شهر بالا بوده و کمک‌رسانی هم سخت خواهد شد.

الیاسی ادامه داد: لازم است که بسته تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده استان در نظر گرفته شود تا مردم برای نوسازی واحدهای فرسوده خود رغبت بیشتری پیدا کنند.

وی تاکید کرد: از زمان آغاز طرح کنترل بازار مسکن ۹۲۴ مورد بازرسی از مشاوران املاک استان انجام شده است که ۹۱ مورد آن مشاور املاک غیرمجاز بودند و ۴۹ مورد پلمب و تعدادی نیز جریمه شدند.

۵۲ درصد جمعیت شهر سنندج در بافت‌ فرسوده ساکن هستند

پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی در کردستان

سعید رسولی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه تصریح کرد: ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی طی دو سال اخیر در استان کردستان پرداخت شده است و بانک‌ها همکاری خوبی را در این زمینه داشته‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه در پایان سال و ابتدای سال آینده امکان پرداخت تسهیلات مسکن توسط بانک‌ها وجود ندارد انتظار داریم حداقل ۳۰ درصد از سهمیه تعیین شده برای بانک‌ها را طی ۱۰ روز آینده پرداخت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان خاطرنشان کرد: مبلغ تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است که به‌زودی ابلاغ می‌شود.

عیسی هواسی، مدیرکل بازرسی کردستان نیز تاکید کرد: در حوزه مسکن دو چالش اصلی تأمین زمین و تسهیلات بوده است که در حال حاضر بیشترین آمار نارضایتی مربوط به پرداخت نشدن تسهیلات است و این موضوع باید حل شود.

وی اضافه کرد: قانون‌گذار و خود دولت میزان سهمیه تسهیلات بانک‌ها را تعیین کرده است که اگر بانک‌ها به وظیفه خود عمل نکنند، ترک فعل محسوب می‌شود و با آن برخورد خواهد شد.

بررسی پرداخت حق بیمه ۱۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه برای پروژه‌های حمایتی دستور کار بعدی جلسه امروز شورای مسکن استان بود و گزارش اقدامات انجام شده توسط کارگروه کنترل بازار املاک و مستغلات در سطح استان نیز از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

ارائه آخرین وضعیت واگذاری و انتقال اسناد اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به سازمان ملی زمین و مسکن و بررسی راهکارهای انجام سریع‌تر این امر قانونی نیز از جمله دستور کارهای جلسه امروز شورای مسکن استان بود.

کد خبر 708003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.