یک‌سوم مساحت شهرهای استان کردستان در بافت ناکارآمد است

استاندار کردستان گفت: یک‌سوم مساحت شهرهای استان کردستان و شاید بیش از نیمی از جمعیت استان در بافت ناکارآمد و فرسوده ساکن هستند که موضوع بافت فرسوده یکی از اولویت‌های ما در شورای مسکن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در جلسه شورای مسکن استان کردستان اظهار کرد: مسئله تعیین تکلیف پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط بانک‌های عامل در سطح کشور هم وجود دارد و فقط مختص استان کردستان نیست، اما این مسئله باید حل شود.

وی افزود: در گذشته مشکل استان، تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بود که اکنون این مسئله حل شده است و از این به بعد باید بر مسئله پرداخت تسهیلات تمرکز شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: موضوع پرداخت تسهیلات و تأمین مالی طرح مسکن ملی در اولویت استان قرار دارد و هرچه سریع‌تر باید برای افرادی که افتتاح حساب کرده‌اند، کارهای بانکی و پرداخت تسهیلات انجام شود.

زارعی‌کوشا ادامه داد: اعطای ۳۰ درصد تسهیلات مسکن توسط بانک‌ها طی ۱۰ روز آینده پیشنهاد خوبی بود که در این جلسه مطرح شد و امیدواریم هماهنگی‌های لازم برای اجرایی شدن این کار در استان با همراهی بانک‌های عامل صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بانک‌های عامل، اعطای تسهیلات ۷۱۲ واحدی مسکن قروه را باید هرچه سریع‌تر انجام دهند و مشکل این خانوارها که از سال ۱۳۹۸ ثبت‌نام کرده‌اند، به‌زودی حل شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: تقسیم‌بندی که به عنوان سهمیه بانک‌ها انجام شده است مبنای تصمیم‌گیری ماست که هم بانک‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند و هم فرمانداران در شهرستان‌ها بر این مسئله پیگیری و نظارت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در استان کردستان گفت: یک سوم مساحت شهرهای استان کردستان و شاید بیش از نیمی از جمعیت استان در بافت فرسوده و ناکارآمد هستند که موضوع بافت فرسوده یکی از اولویت‌های ما در شورای مسکن خواهد بود تا گام‌های اساسی برای حل این مشکل برداشته شود.

زارعی‌کوشا ادامه داد: حل موضوع بافت فرسوده به‌ویژه در مرکز استان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است چون اگر اتفاق یا حادثه‌ای پیش بیاید با مشکل جدی روبه‌رو خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های استان به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی باید قابلیت توسعه داشته باشند، به همین دلیل طرح جامع این دانشگاه با در نظر گرفتن این مهم باید نوشته شود و قابلیت اجرایی داشته باشد.

به گزارش ایمنا، آئین نمادین تحویل ۶۱۵ فقره اسناد مالکیت تک‌برگ صادرشده در راستای قانون جهش تولید مسکن نیز در پایان این جلسه برگزار شد.

کد خبر 707999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.