پیش‌بینی آب‌وهوا با استفاده از هوش مصنوعی

استارت‌اپ ClimateAI در حال توسعه یک پلتفرم هوش مصنوعی به منظور ارزیابی آسیب‌پذیری محصولات کشاورزی در برابر افزایش دما در دو دهه آینده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فناوری هوش مصنوعی در سال‌های اخیر بسیار کاربردی شده است و به بسیاری از حوزه‌ها نفوذ پیدا کرده است، یک استارت‌اپ به نام ClimateAI در حال توسعه یک پلتفرم هوش مصنوعی به منظور ارزیابی آسیب‌پذیری محصولات کشاورزی در برابر افزایش دما در دو دهه آینده است، این ابزار از داده‌های مرتبط با هوا، آب و خاک یک مکان خاص استفاده می‌کند تا مشخص شود پتانسیل رشد محصولات در سال‌های آینده چقدر است.

بنیان‌گذاران استارت‌اپ ClimateAI اعلام کردند که پیش از این یافتن مکان مناسب برای پرورش محصولات کشاورزی مدتی طول می‌کشید، اما اکنون این اتفاق فقط در عرض چند دقیقه رخ می‌دهد و در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود؛ استفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی آب‌وهوا به کشاورزان کمک می‌کند محصولات مناسبی را با کمترین خطر تولید کنند.

پیش از این اکتشافات علمی به توانایی انسان در زمینه جمع‌آوری، مشاهده و تجزیه و تحلیل شواهد متکی بود، اما در حال حاضر رایانه‌ها می‌توانند مجموعه بزرگی از داده‌ها را پردازش کنند و الگوها را شناسایی کند، این اتفاقات در کسری از زمان رخ می‌دهد که موجب شده است هوش مصنوعی در مواردی مانند پیش‌بینی و اجرای شبیه‌سازی‌ها خوب عمل کند.

کد خبر 707949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.