بیمه های زندگی باید مورد توجه قرار گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر توجه به بیمه‌های زندگی که نیاز مردم است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اراک، حسن میرزاخانی شامگاه سه شنبه_ هفتم آذر_ در همایش بزرگداشت سالروز صنعت بیمه در اراک اظهارکرد: استان مرکزی، مهد مفاخر، مشاهیر و ادیبان است و به تعبیری این استان زادگاه یک چهارم مفاخر کشور است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت اقتصادی و صنعتی استان مرکزی در کشور تأثیرگذار است افزود: در استان بیش از سه هزار واحد صنعتی مشغول به فعالیت هستند و این استان در کنار خدمات صنعتی که به کشور ارائه می‌دهد، قطب کشاورزی و تأمین کننده نیاز استان‌های همجوار در این محصولات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار مرکزی تصریح کرد: شرایط واحدهای صنعتی استان در ابتدای دولت مساعد نبود و تقریباً اکثر این واحدها با حداقل ظرفیت مشغول به فعالیت بودند اما هم اینک خوشبختانه با تلاش مدیران استان و مجموعه استانداری ما شاهد یک ثبات نسبی در بخش صنعت هستیم.

وی با بیان اینکه سهم جی دی پی استان حدود دو درصد در کشور است افزود: تصمیم مسئولان استان مبنی برتلاش برای ارتقا سهم جی دی پی در کشور است، اگر فعالین صنعت بیمه بتوانند صورت کسر که مربوط به افزایش فروش بیمه است را ارتقا دهند ما هم مخرج کسر را افزایش می‌دهیم که ثمره آن افزایش ضریب نفوذ بیمه در استان مرکزی باشد.

میرزاخانی ادامه داد: استفاده از رسانه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه می‌تواند راهگشا باشد و این مهم جز درخواست‌های ما از صنعت بیمه استان مرکزی است.

بیمه های زندگی باید مورد توجه قرار گیرد

ضریب نفوذ بیمه تنها با توجه به بیمه‌های زندگی محقق می‌شود

مدیر عامل بیمه ما هم گفت: مدت‌هاست در برنامه‌های توسعه کشور عنوان می‌شود ضریب نفوذ بیمه باید افزایش پیدا کند، این مهم تنها با توجه به بیمه‌های زندگی تحقق پیدا خواهد کرد.

ابراهیم کاردگر اظهارکرد: صنعت بیمه ظرفیت بالایی دارد اما این صنعت در دو رشته بیمه درمان تکمیلی و بیمه اتومبیل خلاصه شده که جمع این دو مورد بیمه نامه را در برخی از شرکت‌ها بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد است و پورتفوی آن شرکت را به آن اختصاص داده، این در حالی است که کشور ظرفیت بالایی در بیمه‌های زندگی دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا بیشترین میزان فروش بیمه به بیمه‌های زندگی اختصاص دارد افزود: ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در صنعت ما دو دهم درصد است درحالی که متوسط آن در دنیا چهار و نیم درصد است.

مدیرعامل بیمه ما تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت خالی برای توسعه صنعت بیمه در اقتصاد کشور را داریم و یکی از دلایل عدم توسعه بیمه زندگی در کشور تورم است.

وی افزود: تورم عاملی است که اجازه نمی‌دهد این بخش اقتصادی توسعه پیدا کند.

کاردگر با بیان اینکه فعالین این صنعت باید روشی را ابداع کنند تا اثر تورم را خنثی کنند تصریح کرد: تنها راه نفوذ بیمه در اقتصاد بیمه‌های زندگی است، اگر یک واحد اقتصادی می‌خواهد فعالیت خود را آغاز کند، بهترین راه برای تأمین مالی آن منابع بیمه زندگانی است.

وی اضافه کرد: اگر ما از این ابزار بیمه‌های زندگی برای کاهش تورم استفاده کنیم کارایی آن از ابزارهای سیاست‌های پولی که در حال حاضر در اختیار بانک مرکزی است اثرگذارتر است.

کد خبر 707941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.