اجرای طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک در استان اردبیل

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان خانوارهایی که از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی می‌شوند، اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا بهروز رحیم زاده شامگاه _سه‌شنبه هفتم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح افزایش ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی اعتبار کالابرگ الکترونیک برای بیش از ۱۲۰ هزار خانوار مشمول طرح، ویژه خرید از اقلام طرح ملّی کالابرگ الکترونیک اجرا می‌شود.

وی درباره جزئیات طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان گفت: یکی از طرح‌های راهبردی دولت بحث امنیت غذایی و کالابرگ است که از ابتدای امسال شروع شده است.

رحیم زاده با بیان اینکه خانوارهای مشمول این طرح را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی کرده است، گفت: ۳ شاخص برای طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان در نظر گرفته شده و پس از تعیین، بین دهک‌ها تقسیم‌بندی می‌شود و در نهایت یارانه جدید به خانوارها تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به جزئیات این طرح، گفت: برای دهک اول تا پنجم، یک میلیون تومان به ازای هر نفر و در دهک ششم و هفتم، ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر اختصاص می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تأکید کرد: در خانواری که نیاز است برای ۲ فرزند امنیت غذایی اتفاق بیفتد، ۲ میلیون تومان برای خانوار مربوطه در دهک درآمدی یک تا پنج و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای خانوار دهک درآمدی ۶ و ۷ در نظر گرفته می‌شود.

رحیم زاده اضافه کرد: این طرح پیوسته و برای کودکان زیر ۵ سال است و کودکانی که پنج سال را تمام کرده باشند از پوشش این طرح خارج می‌شوند.

وی خاطرنشان ساخت: اکنون به خانوارها پیامک ارسال شده و لازم است توجه ویژه‌ای به آن شود. اگر خانواده‌ای در دهک یک تا ۵ و کودکی نیازمند تغذیه ویژه است، یک میلیون تومان اعتبار کالابرگ دریافت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: قبلاً طرح کالابرگ تنها ۱۱ قلم کالا را در بر می‌گرفت اما اکنون به ۱۶ قلم افزایش یافته چرا که خانواده‌ها باید علاوه بر لبنیات، پروتئین و …، ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های لازم را برای تأمین میزان انرژی مورد نیاز دریافت کنند و برای تحقق این امر، سبزیجات و میوه‌جات هم اضافه شده است.

وی یادآور شد: ۱۱ قلم طرح کالابرگ شامل لبنیات از جمله شیر، ماست، پنیر، تخم‌مرغ و پروتئین‌ها شامل گوشت‌مرغ و گوشت‌قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند و برنج بود که اکنون سبزیجات و میوه‌جات نیز به این اقلام افزوده شد.

رحیم زاده با اشاره به نحوه خرید این اقلام کالایی گفت: ۱۱ قلم اعلامی دارای بارکد هستند و به اقلامی که جدیداً اضافه گردید نیز بارکد منحصر به فرد درج شد و اگر افراد مشمول طرح به فروشگاه مراجعه کنند می‌توانند خرید را انجام دهند.

کد خبر 707939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.