نخستین بانک ایرانی به زودی در سوریه آغاز به کار می‌کند 

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بزودی نخستین بانک ایرانی در سوریه کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بانک مرکزی، محمدرضا فرزین در دیدار با محمد هزیم، اظهار: افزایش مناسبات بانکی، تجاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دستور کار جدی تهران و دمشق است.

وی تاکید کرد: توسعه همکاری‌های پولی و بانکی میان ایران و سوریه متناسب با افزایش مناسبات و تبادلات تجاری - اقتصادی و حل مسایل مربوط به مبادلات بانکی تجار دو کشور در کوتاه مدت ضروری است.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به توسعه بانکداری الکترونیک و شبکه کارتی ایران و آمادگی بانک مرکزی برای همکاری‌های مشترک در این زمینه با سوریه اظهارداشت: یکی از راهبردهای مهم ایران در توسعه همکاری‌های تجاری با کشورهای همسایه، جایگزینی ارزهای ملی در مناسبات پولی و افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی است.

بر اساس این گزارش، محمد هزیم رئیس بانک مرکزی سوریه نیز در این دیدار با تاکید بر افزایش مناسبات و مبادلات تجاری دمشق - تهران گفت: حذف دلار از مبادلات اقتصادی - تجاری و استفاده از ارزهای ملی در بستر همکاری‌های پولی و بانکی سوریه و ایران، حتماً تراز تجاری دو کشور را به نفع اقتصاد ملی و مردم تغییر خواهد داد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه بانکداری الکترونیک، خواستار تشکیل کارگروه مشترک دو کشور به منظور افزایش همکاری‌های فناورانه در عرصه ارتباطات و همکاری‌های بانکی شد.

کد خبر 707936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.