شناسایی پیکر شهید ‌«رضا عباسی»‌/ کرمانشاه میزبان پیکر شهید مدافع حرم خواهد بود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: پیکر شهید مدافع حرم «رضا عباسی» همراه هفت شهید دیگر بعد از سال‌ها شناسایی شده و به وطن بازمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سعید بهشتی‌راد عصر امروز _سه‌شنبه هفتم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیکر مطهر شهید مدافع حرم «رضا عباسی» بعد از سال‌ها دوری از وطن از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) سپاه شناسایی، تأیید و به میهن اسلامی بازگشته است.

وی افزود: این شهید والامقام از بسیجیان بود و به کار مکانیکی مشغول بود و با توجه به علاقه بسیاری که به شهادت داشت، به مدت دو سال برای اعزام به سوریه منتظر بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) گفت: شهید عباسی در نهایت سال ۹۳ برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) عازم سوریه شد و در سال ۹۴ در منطقه خان طومان حلب پس از رشادت‌های بسیار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بهشتی‌راد افزود: پیکر مطهر این شهید به همراه هفت شهید دیگر روز پنجشنبه برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس خواهد شد و پس از طواف به استان‌های خود اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: زمان برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام در استان کرمانشاه متعاقباً اعلام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهید «رضا عباسی» هفتمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه یکم آبان ۵۸ در شهرستان صحنه متولد شد و در زمستان ۱۳۹۴ در منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسید و پدر این شهید والامقام نیز سال گذشته با تحمل هفت سال انتظار برای پیکر فرزند، چشم از جهان بست.

علاوه بر شهید رضا عباسی، پیکر شهید مهدی ذاکر حسینی از تهران، شهید علی آقا عبدالهی از تهران، شهید حسن اکبری از تهران، شهید سید مصطفی صادقی از تهران، شهید غلامعلی تولی از گرگان، شهید محمدرضا یعقوبی کیاسه از گیلان و شهید الیاس چگینی از قزوین نیز از طریق DNA شناسایی شده است.

کد خبر 707896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.