مقاوم سازی ۷۳  درصد واحدهای مسکونی در لرستان

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان گفت: از مجموع ۱۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی در لرستان ۱۱۲ هزار واحد (۷۳ درصد) مقاوم سازی شده که در این زمینه استان لرستان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، پویا تابعی امروز _سه‌شنبه، هفتم آذر_ در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ساخت مسکن روستایی از رسالت‌های بنیاد مسکن است و لرستان در این زمینه از عملکرد مطلوبی برخوردار است اظهار کرد: با تأیید دهیاری‌ها و شهرداری‌ها که مسئول صدور پروانه در روستاها و شهرها هستند، تسهیلات مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که در این راستا و از طریق حساب ۱۰۰ امام راحل (ره) در لرستان در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ میلیارد، سال گذشته ۹ میلیارد و امسال نیز ۲۳ میلیارد به نیازمندان پرداخت شده است.

وی به اجرای طرح هادی در روستاها اشاره کرد و اظهار کرد: ۱۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که تاکنون طرح هادی در ۶۴ درصد این روستاها شامل جدول گذاری و آسفالت تمامی معابر و رهگذرها انجام شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان از تشکیل ۱۱ هزار پرونده برای مسکن روستایی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: از این تعداد پرونده ۹ هزار واحد انعقاد قرارداد شده است.

تابعی خاطر نشان کرد: ۲۸ هزار واحد مسکن سهم لرستان در ۴ سال است که در صورت ساخت ۷ هزار واحد به صورت سالانه و حتی بیشتر این سهمیه محقق خواهد شد.

وی به ساخت مسکن سیل زدگان اشاره کرد و تصریح کرد: برای ۲۷۵۰ واحد به عنوان تسهیلات تکمیلی سیل زدگان تأمین اعتبار شده که به زودی در اختیار سیل زدگان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 707891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.