حل مشکل تامین بذر در مازندران را دنبال خواهیم کرد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با بکارگیری ظرفیت‌های استانی و ملی برای حل مشکل تأمین بذر اقدام خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، بابک مؤمنی در جلسه تأمین و توزیع بذر محصولات کشاورزی استان با بیان اینکه بذر یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تولید است که سهم بسیار زیادی در میزان تولید محصولات کشاورزی دارد، اظهار کرد: با بکارگیری ظرفیت‌های استانی و ملی برای حل مشکل تأمین بذر اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نظام مهندسی کشاورزی برای تولید و تأمین بذر استان پای کار بیاید و شرکت‌های توانمند در این حوزه را شناسایی و معرفی کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: شرکت‌های تولیدکننده بذر باید به کشت قراردادی هم بپردازند و در این بخش ورود کرده و چرخه بذر تا بذر را کامل کنند.

مؤمنی با اشاره به اینکه اگر بر اساس سیاست‌ها و توصیه‌های فنی مؤسسه تحقیقات برنج حرکت کنیم، می‌توانیم در تولید برنج به خودکفایی برسیم و حتی به صادرکننده برنج هم باشیم، اظهار کرد: تلاش ما بر این است ارقام برنج معرفی شده از مؤسسه تحقیقات برنج را احیا و در جریان تولید انبوه قرار دهیم.

وی گفت: جهاد کشاورزی به شرطی از شرکت‌های تولیدکننده بذر حمایت می‌کند که در راستای سیاست‌های جهاد کشاورزی حرکت کنند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: کنجد ناشکوفا یکی از دستاوردهای خوب در بحث دانه‌های روغنی است و باید برای توسعه آن برنامه داشته باشیم.

کد خبر 707884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.