هیچ ترک فعلی در زمینه مبارزه با فساد از مدیران پذیرفتنی نیست

مدیرکل سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطابق با قوانین، هیچ‌گونه ترک فعلی از مدیران در پیشگیری و مبارزه با فساد، قابل پذیرش نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدمهدی صالحی عصر _سه‌شنبه، هفتم آذر _ در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و اداری به موجب این قانون و سایر قوانین مرتبط موظف به پیشگیری و مقابله با فساد هستند و هیچ‌گونه ترک فعلی از مدیران دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری و مبارزه با فساد قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به بحث انتخابات و توصیه‌ها و هشدارهای مکرر به عدم دخالت مدیران و کارکنان ادارات در ورود به مسائل سیاسی، افزود: زمینه آموزش مدیران و کارکنان ادارات جهت آشنایی با قانون سلامت اداری برای جلوگیری از تخلفات امری اجتناب‌ناپذیر است که با برنامه‌ریزی به‌عمل آمده تعدادی از ادارات آموزش‌های لازم را برگزار کردند و در برخی ادارات هم تا پایان امسال برگزار می‌شود.

مدیرکل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور به موجب قانون ارتقای سلامت نظام اداری موظف به پیشگیری و مقابله با فساد هستند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان بازرسی در ورود به حوزه قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد، فساد، تصریح کرد: بازرسی کل استان از هرگونه همکاری و تعامل فی مابین با بازرسی استانداری در موضوعات مختلف که منجر به تسریع در رفع مشکلات مردم شود استقبال می‌کند.

در ادامه این نشست علی‌اصغر قلی‌پور مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امورحقوقی و ارتباطات مردمی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از اقدامات دفتر بازرسی استانداری به‌خصوص پیگیری نامه‌های تقدیمی به رئیس جمهور در دو دور سفر به استان گفت: تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به درخواست‌ها، شکایات مردمی، نظارت مستمر و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان به‌جد در دستور کار حوزه بازرسی استانداری استان قرار دارد.

وی از تلاش و پیگیری برای جلوگیری از جذب غیرقانونی نیروی انسانی در ادارت استان خبر داد و افزود: هرگونه مزایده و مناقصه در دستگاه‌های اجرایی استان می‌بایست با هماهنگی و نظارت اداره کل بازرسی استان و دفتر بازرسی استانداری برگزار گردد.

قلی پور به تشریح آخرین وضعیت برپایی میز خدمت ادارات استان پرداخت و تصریح کرد: در این راستا با دعوت از مدیران کل استان و با حضور استاندار در مصلی‌های نمازجمعه استان زمینه ارتباط مردم و مسئولین فراهم می‌شود که رضایت‌مندی مردمی قابل توجهی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید سه اصل حاکمیت قانون، شفافیت و پاسخگو بودن را سرلوحه کار خود قرار دهند، زیرا توجه به این اصول به صورت مطلق، هم در حوزه پیشگیری و هم در مبارزه با فساد مؤثر است.

کد خبر 707881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.