تردد بیش از ۲۲ میلیون خودرو در راه‌های استان مرکزی در یک ماه اخیر

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تردد بیش از ۲۲ میلیون خودرو در شبکه راه‌های این استان در یک ماه اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اراک و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، میثم سیفوری اظهار کرد: ۱۹ درصد از ترددهای ثبت شده در جاده‌های استان مربوط به ناوگان حمل و نقل سنگین است.

وی با بیان اینکه ۸۶ دوربین مجهز به سامانه ترددشمار آنلاین در ۷۰ محور مواصلاتی استان فعال هستند، افزود: بیش از ۲۲ میلیون تردد در آبان‌ماه سال جاری در شبکه راه‌های استان توسط دوربین‌های ترددشمار برخط ثبت شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: عبور این‌گونه وسایل در آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.

سیفوری گفت: در این بازه زمانی تردد اتوبوس‌ها در محورهای شریانی استان ۱۶۲ هزار و ۱۵۰ دستگاه بوده و نسبت به مدت مشابه ۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه خودروهای ورودی به استان نیز ۵ میلیون و ۶ هزار و ۴۲۶ مورد بوده است، اضافه کرد: ۵ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۸۱ خودرو نیز از استان خارج شدند، ورودی و خروجی‌های خودرو به استان به ترتیب ۳ و ۸ درصد افزایش را تجربه کرده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی همچنین تعداد ورود خودروهای عبوری به مرکز استان (شهرستان اراک) را دو میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸۰۶ تردد برشمرد.

سیفوری ادامه داد: در این مدت دو میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۳۱ خودرو نیز از اراک خارج شدند که در هر دو بخش ورود و خروج به ترتیب ۱ درصد و ۳ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۶۱ درصد ترددهای ثبت شده مربوط به خودروهای غیربومی است، تاکید کرد: ۷۰ درصد خودروهای سواری سبک عبوری کمتر از یک روز در استان توقف داشته‌اند، ماندگاری وسایل نقلیه عبوری در استان یک تا ۳ روز ۱۴ درصد، ۳ تا ۷ روز ۹ درصد و یک تا ۳ هفته نیز ۷ درصد بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی همچنین با اشاره به تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌های هوشمند جاده‌ای افزود: ۹۰ درصد تخلفات ثبت شده مربوط به خودروهای شخصی و بیشترین تخلف سرعت در محورهای سلفچگان-اراک با ۷ درصد و آزادراه همدان-ساوه با ۶ درصد رقم خورده است.

سیفوری با بیان اینکه میانگین سرعت در راه‌های استان نیز ۸۴ کیلومتر بر ساعت است، تصریح کرد: بیشترین ترددهای ثبت شده نیز در محورهای اراک-سلفچگان، آزادراه تهران–ساوه و سلفچگان-اراک است.

به گفته رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، این استان سومین استان پرتردد کشور است.

کد خبر 707877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.