به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجانشرقی، سامان احمدزاده بعد از ظهر امروز - سه شنبه هفتم آذر - در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حاضر پروژههای تقاطع غیر همسطح پل معلم، پل قراملک، ۶۵ متری خاوران (خلعت پوشان)، پل شهید حیدری و پل تبادل ارس در تبریز توسط شهرداری تبریز در حال اجراست.
وی افزود: هدف از اجرای این پروژهها کاهش بار ترافیکی و زمان سفرهای درون شهری و همچنین ایمنسازی، کاهش تصادفات و تسهیل دسترسیهای عبوری شهروندان است که مراحل اجرایی آن در حال تداوم است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در خصوص پروژه تقاطع غیر همسطح معلم گفت: با اجرای این پروژه بار ترافیکی خیابان نظام پزشکی به طرف چایکنار کاهش پیدا خواهد کرد و این پروژه به دلیل استفاده از تکنولوژی سگمنتال و دهانههای طولانیتر، دارای معماری خاص و دوام بیشتری خواهد بود.
وی اعتبار اولیه این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و در خصوص مشخصات فنی آن گفت: این پروژه به طول ۶۳۰ متر و عرض ۱۶ متر با کارفرمایی شهرداری منطقه ۵ و اجرای شرکت خانهسازی پیشساخته آذربایجان با پیشرفت فیزیکی ۲۲ درصد در دست احداث است.
احمدزاده تقاطع غیر همسطح قراملک را نیز یکی از پروژههای مهم ترافیکی سال جاری عنوان کرد و گفت: با تکمیل این پروژه شاهد تسهیل تردد شهروندان در غرب تبریز و روانسازی ترافیک در این مسیر خواهیم بود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح قراملک با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان به طول ۵۳۰ متر و عرض ۲۱.۲۰ متر در راستای روانسازی ترافیک جاده سنتو میدان کارگر با ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرای عملیات حفاری و آرماتوربندی شمعهای باقی مانده است.
احمدزاده در ادامه با اشاره به اهمیت احداث پل خلعت پوشان نیز گفت: ایجاد و تکمیل شریانهای مهم ارتباطی شهرک خاوران با پیرامون خود و نیز راههای ارتباطی با هسته اصلی تبریز یکی از ضرورتهای این منطقه است.
وی افزود: در همین راستا پروژه پل خلعت پوشان که به دلیل موانع اجرایی با پیشرفت کندی در حال اجرا بود با حل برخی موانع وارد فاز جدیدی شده و با شتاب گیری بیشتری در حال اجراست.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز با اشاره به اجرای پل شهید حیدری گفت: پس از بهره برداری از پلهای روگذر ولایت و ولیعصر (عج)، سومین تقاطع غیر همسطح مسیر اتوبان ولایت با عنوان روگذر شهید حیدری مقابل مجتمع باران واقع در انتهای کوی نصر احداث میشود.
وی گفت: این پل به طول ۲۲۵ متر و عرض ۲۴ متر با ۸ پایه و دو کوله در ابتدا و انتهای پل احداث میشود که که ارتفاع بلندترین پایه پل ۱۶ متر خواهد بود.
احمدزاده خاطرنشان کرد: اجرای این پروژهها کمک شایانی به صرفهجویی در زمان، بهبود عبور و مرور و کاهش ترافیک میکند.
وی اضافه کرد: تمام توان و تلاش خود را برای خدمت به شهروندان و رفع مشکلات شهر به کار میگیریم و در همین راستا در کنار انجام کارهای کوتاه مدت کار مطالعاتی چند طرح کلان شهری با هدف رفع مشکلات ترافیکی نیز در برنامه کاری است.
نظر شما