لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی جهت مقابله با آنفلوآنزای پرندگان در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی با اشاره به لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی جهت مقابله با آنفلوآنزای پرندگان، گفت: آموزش نقشی اساسی در پیشگیری از این بیماری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _سه‌شنبه ششم آذر_ در ستاد پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، اظهار کرد: آموزش مطلوب و مستمر عوامل انسانی، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دارد.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی و آموزش تخصصی برای مرغداران و آموزش عمومی برای شهروندان، افزود: آگاه‌سازی سبب همکاری بیشتر مردم و جلوگیری از بروز اقدامات خطرآفرین از جمله قاچاق پرندگان خواهد بود، بنابراین هیچ وقت نباید از آموزش غافل شد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: با آغاز فصل سرما و کوچ پرندگان، آمادگی و هماهنگی لازم برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تقویت شود و ضرورت دارد تا نهادهای دخیل برای پیشگیری و مقابله با شیوع احتمالی این بیماری، با نهایت حساسیت وارد عمل شوند.

حسین‌نژاد گفت: هوشیاری و آمادگی لازم، شناسایی و احصاء بزنگاه‌های کوچک و کانون‌های خارجی و داخلی احتمالی انتشار این بیماری از بروز خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: مجموعه دستگاه‌های عضو ستاد و دامپزشکی استان نیز با توجه به تجربه‌های گذشته در کشور و دنیا، نحوه مواجه با این موضوع با یک نقشه راه مشخص خواهند داشت.

کد خبر 707851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.