طرح ساماندهی دست‌فروشان خیابان زند شیراز آغاز شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز از اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان خیابان زند شیراز از امشب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، غلامرضا غلامی امروز _سه‌شنبه هفتم آذر_ از اجرای طرح ساماندهی دست فروشان در معابر مرکزی کلان شهر شیراز خبر داد و اظهار کرد: طی سالیان گذشته برای ساماندهی دست‌فروشان اقدامی صورت نگرفته بود و این صنوف به شکل غیرقانونی در هر جای شهر فعالیت داشتند که در این خصوص طرح ساماندهی دست‌فروشان از سوی شورای اسلامی شهر شیراز در دستور کار قرار گرفت و تصویب شد.

وی افزود: با توجه به اینکه خیابان‌های ارم، سینما سعدی و زند شیراز از جمله خیابان‌هایی هستند که حضور بیشتر دست‌فروشان در آن‌جا وجود دارد، بنابراین ساماندهی این خیابان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در ذیل آئین‌نامه ساماندهی دست‌فروشان مباحث جانمایی مناسب، موضوعات ترافیکی، تردد شهروندان، مسائل امنیتی و زیباشناختی به عنوان اولویت مهم مدنظر است، تصریح کرد: خیابان زند یکی از خیابان‌های قدیمی و مطرح شهر شیراز است و از نظر فضای ترافیکی، مراجعه مردمی، مباحث درمانی و موضوع زیبا شناختی همواره مورد توجه ویژه است، بنابراین طرح ساماندهی این خیابان از میدان نمازی تا میدان امام حسین (ع) و میدان شهدا تا میدان ولیعصر انجام می‌شود.

غلامی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر شورای تأمین شهر شیراز خیابان زند مکان مناسبی برای دست فروشی نیست، بنابراین از امشب این خیابان ساماندهی می‌شود و با توجه به شناسایی افراد که در راستای صدور مجوز انجام شد، این صنوف به خیابان سعدی منتقل خواهند شد.

وی تاکید کرد: در طرح ساماندهی خیابان زند، شهرداری منطقه یک با مشارکت اداره پیشگیری از تخلفات شهرداری شیراز کنترل عدم دست فروشی را در این معبر بر عهده خواهند داشت تا فضای کسب و کار مردم مختل نشود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: در راستای اجرای این طرح در خصوص نورپردازی، زیباسازی و زدودن زشتی‌ها از جمله حذف تابلوها و سازه‌های نامناسب اقدام می‌شود.

غلامی همچنین از نصب المان از میدان نمازی تا میدان ولیعصر خبر داد و تصریح کرد: فراخوان موضوع المان‌ها اعلام شده است تا هنرمندان سراسر کشور با ارسال موضوعات در این فراخوان شرکت داشته باشند و یک کارگروه به جهت بررسی این موضوعات تشکیل شده است.

کد خبر 707850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.