توسعه گردشگری تایلند با راهکار جدید

تایلند در راستای تقویت و توسعه گردشگری، از ۱۵ دسامبر ساعات کار اماکن تفریحی شبانه خود هم‌چون کلوپ‌های بازی و کافه‌ها را افزایش خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سخنگوی دولت تایلند اعلام کرد که کابینه دولت این کشور به‌منظور جذب گردشگران بیشتر مقررات وزارتی را تصویب کرده است که ساعات کار اماکن تفریحی، کلوپ‌های شبانه و کافه‌ها را افزایش می‌دهد. به این ترتیب مقاصد توریستی محبوب این کشور با افزایش دو ساعته زمان کاری می‌توانند تا چهار صبح به گردشگران خدمات‌رسانی کنند. قوانین جدید از پانزدهم دسامبر اجرایی می‌شود.

صنعت گردشگری یک محرک کلیدی اقتصاد است که در تایلند در مقایسه با کشورهای همتای منطقه‌ای خود رشد کندی داشته است. دولت این کشور در نظر دارد با اقدامات محرک این صنعت را احیا کند و تصمیم برای افزایش ساعات کاری مکان‌های تفریحی برای خدمات‌رسانی در مدت زمانی طولانی‌تر، آخرین گامی به‌شمار می‌رود که دولت تایلند برای تقویت ورود گردشگران خارجی‌ها به مرزهای خود پس از لغو الزامات ویزا برای بازدیدکنندگان چینی در ماه سپتامبر برداشته است که منبع کلیدی ورود گردشگران به دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود.

توسعه گردشگری تایلند با راهکار جدید

آمار گردشگری تایلند در ۲۰۲۳

تایلند به‌رغم پیش‌بینی‌ها برای پذیرایی از ۲۸ میلیون گردشگر خارجی در طول سال، تاکنون پذیرای ۲۴.۵ میلیون گردشگر در سال جاری بوده است. این کشور قبل از همه‌گیری رکورد ورود ۳۹.۹ میلیون گردشگر را ثبت کرده است که ۱۱ میلیون نفر آن‌ها از چین بودند. با این حال این کشور امسال تنها ۳.۵ میلیون گردشگر چینی داشته است.

با این وجود سیاست بدون ویزای دولت مؤثر واقع شده و با افزایش تعداد گردشگران نسبت به ماه گذشته با آمار ۲۲ میلیون گردشگر همراه بوده است. بر اساس آمار جمع‌آوری‌شده، بیشترین گردشگران به‌ترتیب از مالزی، چین، کره‌جنوبی، هند و چین بوده‌اند. با این حال دولت همچنان انتظار افزایش ورود گردشگران را در ماه پایانی سال به‌دلیل سیاست بدون ویزا و قوانین جدید فعلی دارد.

توسعه گردشگری تایلند با راهکار جدید

کد خبر 707841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.