تماس بیش از ۱۱ هزار اصفهانی با ۱۲۵ در هفته گذشته / انجام ۲۱۶ عملیات امداد و نجات

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: طی هفته گذشته ۱۱ هزار و ۳۱۹ تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان برقرار شد که یکی از بیشترین حوادث مربوط به آتش‌نشانی، محبوسی شهروندان بود.

امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی هفته گذشته ۱۱ هزار و ۳۱۹ تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان برقرار شد که کارشناسان ستاد فرماندهی، پاسخگوی این تماس‌ها بودند.

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته ۲۱۶ عملیات امداد و نجات توسط آتش‌نشانان اصفهان صورت گرفت، افزود: از این تعداد ۸۱ مورد حریق و ۱۳۵ مورد خدمات ایمنی بوده است که ۹۸ نفر از این حوادث جان سالم به در بردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود هنگام وقوع حادثه با حفظ خونسردی و تسلط کامل، محل و نوع حادثه را به دقت اعلام کنند، زیرا بیان اینگونه موارد به هرچه سریع‌تر رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه و انجام عملیات موفق‌تر کمک خواهد کرد.

باقری با بیان اینکه از شهروندان تقاضا می‌شود از تماس بی‌جهت با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی خودداری کنند، گفت: با وجود اطلاع‌رسانی‌ها و فرهنگ‌سازی‌هایی که صورت می‌گیرد، هنوز شاهد اینگونه مزاحمت‌های تلفنی هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین اتفاقات هفته گذشته مربوط محبوس شدن افراد در آسانسور و حریق وسایل نقلیه بوده است، ادامه داد: طی تحلیل‌های که در رابطه با محبوسی شهروندان در آسانسور اماکن مختلف داشتیم، متوجه شدیم که خرابی قفل در اتاق یا منزل یکی از دلایل وقوع حادثه بوده است، در این راستا تقاضا می‌شود شهروندان نسبت به تعمیر، نگهداری و سرویس قفل‌های منازل خود اقدام کنند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: دلیل دیگر حبس شدن، توانمند نبودن شهروندان در باز کردن درهای ساختمان بوده است که این مورد بیشتر شامل افراد آسیب‌پذیر جامعه می‌شود، در این راستا از شهروندان تقاضا می‌شود افراد مبتلا به بیماری آلزایمر، کهن‌سالان، خردسالان و افرادی که توانایی حرکت ندارند را تنها در خانه رها نکنند.

کد خبر 707835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.