نیازمند داروهای تنفسی برای نوزادان نارس هستیم

سخنگوی وزارت بهداشت غزه با اشاره به خسارت چند میلیون دلاری در این بخش گفت که امکانات پزشکی بسیار محدودی به نوار غزه رسیده است و نیازمند داروهای تنفسی برای نوزادان نارس هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «اشرف القدره» در گفت‌وگو با الجزیره اظهار کرد: خسارت‌های بخش بهداشت نوار غزه در پی بمباران رژیم صهیونیستی به میلیون‌ها دلار رسیده است. از تمام مؤسسات بین‌المللی می‌خواهیم که اقدامات مؤثر در راستای حمایت از سازمان بهداشت اتخاذ کنند. با امکانات داخلی توانستیم که بخش کلیه در مجتمع پزشکی الشفا را فعال کنیم.

وی افزود: کمک‌های پزشکی که طی روزهای گذشته به ما رسیده، بسیار محدود و ناچیز است. ما خواستار فشار آوردن بر رژیم اشغالگر در راستای وارد کردن کمک‌های پزشکی به شمال نوار غزه و نیازمند داروهای تنفسی برای نوزادان نارس هستیم؛ در شمال نوار غزه تنها ۳ بیمارستان فعال هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه افزود: بیمارستان‌ها در شمال غزه توانایی برآورده کردن نیازهای مبرم را ندارند. ما با امکانات بسیار محدود فعالیت می‌کنیم و نیازمند بیمارستان‌های میدانی بزرگ هستیم. مجروحان باید به خارج از نوار غزه منتقل شوند تا اقدامات پزشکی و درمانی لازم انجام شود.

بر اساس این گزارش، جنگ ترکیبی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی که با نام عملیات طوفان‌الاقصی از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) آغاز و جمعه گذشته (سوم آذر) به‌طور موقت متوقف شد، کم‌نظیر بود و سه گروه مقاومت منطقه مانند حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و گروه‌های مقاومت عراق را در کنار مقاومت فلسطین قرار داد.

این جنگ جمعه گذشته (سوم آذر) در چهل‌وهشتمین روز خود شاهد تحولی عمیق بود، تحولی که ثابت کرد مقاومت و شهروندان فلسطین به‌رغم تقدیم ۲۰ هزار شهید، دستاوردهای زیادی کسب کرده‌اند؛ دستاوردهایی که در عمل ثابت می‌کند که رژیم صهیونیستی در این نبرد شکست خورده است.

کد خبر 707816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.