تصمیمات مهم AFC در خصوص مجوز حرفه‌ای و مرحله نهایی لیگ قهرمانان

تصمیمات کلیدی در دومین جلسه کمیته مسابقات AFC اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دوره ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ تشکیل جلسه داد و چند موضوع استراتژیک را با هدف ارتقا بیشتر مسابقات AFC که در دومین نشست خود در دبی، امارات متحده عربی برگزار شده بود، مورد بحث و بررسی قرار داد.

این نشست به ریاست Tran Quoc Tuan برگزار شد؛ وی آینده جام همبستگی AFC که در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا لغو شد و دوره بعدی که ابتدا برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده بود را مورد بررسی دقیق قرار داد.

وی خاطرنشان کرد که بیشتر فدراسیون‌های شرکت‌کننده، به ویژه تیم‌های دارای رتبه پایین‌تر، اکنون در معرض دید و فرصت‌های بیشتری برای رقابت در مسابقات سطح بالا در مدت زمان طولانی‌تر هستند.

همچنین کمیته موافقت کرد که رضایت خود را به باشگاه DPMM FC Brunei بدهد تا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۵ لیگ برتر سنگاپور و جام سنگاپور شرکت کند و موضوع برای تأیید نهایی به فیفا ارجاع شود.

اعضای کمیته همچنین در پایان نشستی با کارگروه فوتبال حرفه‌ای AFC برگزار خواهند کرد که اصلاحات استراتژیک در مسابقات AFC، بخش اصلی دستور کار این جلسه را تشکیل می‌دهد، همچنین به‌روزرسانی‌های فرآیند مناقصه مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا با تصمیم میزبان به اشتراک گذاشته خواهد شد که در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

تمام تصمیمات برای اجرایی شدن باید توسط کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تأیید شود.

منبع: فارس

کد خبر 707815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.