کیف دیجیتال در لوکزامبورگ راه‌اندازی شد

لوکزامبورگ طرح کیف الکترونیک اتحادیه اروپا را اوایل سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی می‌کند که به وسیله آن مدارکی نظیر کارت‌های شناسایی و گواهینامه رانندگی در تلفن همراه کاربر ذخیره خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، وزارت دیجیتالی‌سازی لوکزامبورگ اعلام کرده است که قصد دارد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ استفاده از کیف پول الکترونیکی را برای شهروندان فراهم کند.

این طرح به شهروندان این امکان را می‌دهد تا کارت‌های شناسایی و گواهینامه رانندگی خود را در تلفن همراه داشته باشند، این اقدام تنها یک مورد از بیش از ۴۰۰ پروژه دیجیتالی‌سازی است که به منظور مدرن‌سازی خدمات عمومی انجام شده است.

کیف دیجیتال در لوکزامبورگ راه‌اندازی شد

اسناد رسمی در حال انتقال به تلفن‌های همراه است

طرح کیف دیجیتال در انتظار همه ساکنان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. در ابتدای ماه جاری، پارلمان و شورای اتحادیه اروپا به توافقی دست یافتند تا طی دو سال، کیف پول دیجیتال اتحادیه اروپا را معرفی کنند.

کیف پول علاوه بر ذخیره ایمن هویت دیجیتالی شخص، به کاربران این امکان را می‌دهد که حساب‌های بانکی باز کنند، پرداخت کنند و اسناد دیجیتالی مانند گواهینامه رانندگی تلفن همراه، نسخه‌های پزشکی، گواهینامه‌های حرفه‌ای یا بلیت سفر را در اختیار داشته باشند.

کیف پول دیجیتال نه‌تنها توسط بخش دولتی بلکه در بخش خصوصی برای انجام خرید برخط نیز پذیرفته می‌شود. کیف دیجیتال حاوی یک دفتر کل ثبت و نگهداری تمام تراکنش‌های انجام‌شده توسط شخص است که به هر کسی امکان گزارش نقض حفاظت از داده‌ها را می‌دهد. علاوه بر این هیچ نیازی به جمع‌آوری رسید برای اهداف مالیاتی وجود نخواهد داشت.

کد خبر 707814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.