احداث بوستان موضوعی ۶ هکتاری در مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از احداث بوستان موضوعی بجمهن به مساحت شش هکتار با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص منطقه پنج خبر داد.

حامد فیض‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس آلبوم بودجه شهرداری مشهد، ۱۹ پروژه عمرانی به منظور توسعه و بازپیرایی فضای سبز منطقه در سال ۱۴۰۲ با اعتبار بالغ بر ۸۶ میلیارد تومان مصوب شده که در دستور کار شهرداری منطقه پنج قرار دارد.

وی افزود: پروژه احداث بوستان موضوعی بجمهن در بلوار شهید رحیمی به مساحت شش هکتار و اعتبار ۵۰ میلیارد تومان یکی از پروژه‌های شاخص این منطقه در سال جاری است که در حال حاضر در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار اجرایی است.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: احداث فاز سوم بوستان مفتح شرقی به مساحت ۲.۲ هکتار از دیگر پروژه‌های عمرانی فضای سبز این منطقه است که تاکنون ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فیض‌الهی با اشاره به اهمیت مدیریت بهینه منابع آبی در آبیاری فضای سبز، تصریح کرد: در همین راستا اجرای پروژه‌های شبکه جداسازی خطوط انتقال آب در محدوده منطقه ۵، ایجاد شبکه آبیاری مکانیکی و اتصال به منابع آبی پایدار سیستم جداسازی بوستان‌ها، احداث مخزن بتنی و ایستگاه پمپاژ بلوار آوینی و تعمیر و تجهیز چاه‌های منطقه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: پروژه بازپیرایی بوستان رستگار مقدم واقع در حاشیه بلوار میرزا کوچک خان با اعتبار هشت میلیارد تومان با اجرای عملیاتی همچون اصلاح زمین بازی کودکان، بهسازی معابر و جداول، اصلاح شبکه آبیاری، تکمیل گونه‌های گیاهی در حال انجام است.

کد خبر 707803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.