شناسایی ۴۰۰ خانه ثبت شده وقفی در شهر یزد

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: حدود ۴۰۰ خانه ثبت شده وقفی در یزد شناسایی شده که ۱۰۰ خانه آن قابل استفاده است و سایر خانه‌ها نیاز به بازسازی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر یزد، بی‌بی فاطمه حقیرالسادات اظهار کرد: در جلسه کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد پیشنهاد شد با ایجاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و اوقاف، آب‌انبارهای وقفی مرمت و برای استفاده در زمینه گردشگری به شهرداری واگذار شود.

وی با اشاره به همکاری شهرداری منطقه بافت تاریخی، اداره کل اوقاف و میراث‌فرهنگی در راستای مرمت، حفظ و استفاده از خانه‌ها و آب انبارهای تاریخی یزد افزود: حدود ۱۰۶ آب‌انبار توسط اوقاف در شهر یزد شناسایی شده است که تاکنون ۲۰ آب‌انبار برای گردشگری واگذار شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ خانه ثبت شده وقفی در یزد شناسایی شده است که ۱۰۰ خانه آن قابل استفاده و سایر خانه‌ها نیاز به بازسازی دارد که با همکاری شهرداری و اوقاف و مرمت آن می‌توان برای انجام امور خیریه استفاده کرد.

حقیرالسادات ادامه داد: ضرورت دارد در تمام محلات تاریخی مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی تشکیل شود؛ مقرر شد با اوقاف درباره واگذاری برخی مکان‌های وقفی در راستای استفاده ورزشی و فرهنگی شهروندان، بحث و گفت‌وگو شود.

کد خبر 707798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.