اعتصاب غذای ۵ روزه حامیان فلسطین مقابل کاخ سفید

حامیان صلح در فلسطین با هدف تحت فشار قرار دادن رئیس‌جمهور آمریکا، برای پیگیری آتش‌بس دائمی در غزه، اعتصاب غذای پنج‌روزه‌ای را برابر کاخ سفید آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روزنامه گاردین شب گذشته _دوشنبه ششم آذرماه_ نوشت که فعالان چپ‌گرا به همراه سینتیا نیکسون از بازیگران هالیوود، در یک کنفرانس خبری، مقابل کاخ سفید از آرمان‌های فلسطین حمایت و عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا و مقام‌های ارشد دولت او را محکوم کردند.

اعتصاب‌کنندگان، دولت بایدن را به دلیل فراهم کردن امکان بمباران و تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی که به گفته وزارت بهداشت غزه منجر به کشته شدن نزدیک به ۱۵ هزار نفر از جمله افزون بر ۶ هزار کودک شده است، مورد انتقاد قرار دادند.

این اعتصاب غذا در بحبوحه گزارش‌هایی از افزایش اختلاف در دولت بایدن درباره حمایت وی از حمله اسرائیل با وجود افزایش تلفات غیرنظامیان، آوارگی تعداد زیادی از ساکنان نوار غزه و کمبود غذا، سوخت و آب انجام می‌شود.

این کنش جدیدترین مورد از سلسله اعتراض‌های گروه‌های چپ -که برخی از آنان حتی یهودی بوده‌اند- در برابر کاخ سفید و کنگره است.

در جریان این اعتراض‌ها، اسرائیل به انجام «نسل‌کشی» در غزه متهم شده و انفعال دولت بایدن و حمایت آشکار آن از تل‌آویو محکوم شده است.

دیروز و به دنبال پایان آتش‌بس موقت چهارروزه میان اسرائیل و حماس، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل‌آویو برای تمدید آتش‌بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است.

جنبش حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

پیش‌تر صدها معترض در نیویورک با آمدن به خیابان‌ها خواستار آتش‌بس دائم در غزه و پایان حمایت نظامی دولت بایدن از رژیم صهیونیستی شدند و به گفته پلیس، پل منهتن را به مدت ۲ ساعت مسدود کردند.

گزارش‌ها حاکی است معترضان با مشت‌های گره کرده شعار می‌دادند «بگذارید غزه زنده بماند» و برخی نیز روی پیراهن‌هایشان شعار «همین حالا آتش‌بس کنید» نوشته بودند.

روزنامه واشنگتن پست دو روز قبل (پنجم آذر) گزارش داده بود که جنگ غزه به بزرگترین بحران در سیاست خارجی دوران ریاست‌جمهوری بایدن تبدیل شده و اختلاف‌ها در کاخ سفید تا حدی پیش رفته است که در روزهای اخیر تعدادی از کارکنان دولت خواستار ملاقات با مشاوران ارشد رئیس‌جمهور آمریکا شده‌اند.

کد خبر 707693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.