شهید «سجاد شهرکی»؛ طلبه جوانی که پناه مظلومان بود

حجت‌الاسلام شهید «سجاد شهرکی» حامی محرومان، مرد مواسات و کمک‌رسانی به نیازمندان، همراه و همدل با جوانان و نوجوانان و انقلابی با اقتداری بود که همیشه پناه مظلومان به شمار می‌رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمی بیشتر از یک سال پیش به دنبال مرگ دختری سروصدای آشوب‌هایی در گوشه و کنار میهن بلند شد و تجمع‌هایی که خشن‌ترین حالت اعتراض مثل ویرانی و تخریب و از بین بردن اموال عمومی را به دنبال داشت، شکل گرفت.

به راه افتادن حرکت‌های بی‌ثبات به سرکردگی جاهلان دور گودنشین که چون طبل توخالی، جز حرف زدن کاری دیگر از دستشان برنمی‌آمد، از پیامدهای فراخوان‌هایی بود که در نهایت حماقت اعلام می‌شد، در مقابل این اقدامات اغتشاشگران که با هدف ایجاد ناامنی و ایجاد شکاف قومیتی انجام شد، مردانی قد علم کردند و در برابر این ناآرامی‌ها با تمام وجود ایستادند و برای امنیت مردم از جان شیرین نیز گذشتند، این روزها در اولین سالگرد شهادت مردان خوش‌غیرت زمانمان بیشتر از آن‌ها خواهیم گفت، امروز از «شهید حجت‌الاسلام سجاد شهرکی» خواهیم گفت؛ با ما همراه باشید.

حضور در اردوهای جهادی اولویت زندگی شهید شهرکی بود

زمانی که به شهادت رسید، ۳۲ سال داشت؛ طلبه جوانی که مردم زاهدان آن‌قدر دوستش داشتند که زمانی که خبر شهادتش را شنیدند به سرعت خود را به آن محل رساندند تا با گلباران عروجگاه امام جماعت مسجد مولای متقیان (ع) زاهدان ارادت خود را به او نشان دهند.

حجت‌الاسلام سجاد شهرکی لباس پیغمبر را بر تن کرده بود تا همچون پیامبرش پناه مظلومان و مرهمی بر درد و رنج مردمی باشد که با محرومیت خو گرفته‌اند، مهربانی بیش از اندازه، دست‌ودلباز بودن، بامعرفت، دلسوز، خونگرم و دستگیری از همه، خصوصیاتی بود که حاج‌آقا شهرکی را با آن می‌شناختند، به‌قدری دوست داشت که در مسیر خدمت به خلق قدم بردارد که حضور در اردوهای جهادی اولویت اصلی زندگی‌اش شده بود.

شهید«سجاد شهرکی»؛ طلبه جوانی که پناه مظلومان بود

اوج فعالیت‌های جهادی و خدمت‌رسانی‌اش در زمان سیل چابهار دیده شده بود، زمانی که به کمک مردم محله رفت و خانه‌ها را لای‌روبی کرد و به بازسازی خانه‌ها کمک و برای خانواده نیازمند و آسیب‌دیده هم بسته‌های معیشتی تهیه کرد.

انقلابی با اقتداری که پناه مظلومان بود

او در دوران شیوع کرونا هم از همان ابتدا در منطقه فعالیت خود را آغاز کرد و به کمک نیروهای بسیج به ضدعفونی سطوح عمومی می‌پرداخت و بسته‌های بهداشتی و معیشتی برای خانواده‌های نیازمند تهیه کرد.

ایجاد پایگاه سلامت معتادان از دیگر فعالیت‌های حاج‌آقا شهرکی بود که توانست به کمک این پایگاه ۵۰۰ معتاد را بازپروری کند، او به معنای واقعی کلمه حامی محرومان، مرد مواسات و کمک‌رسانی به نیازمندان، همراه و همدل با جوانان و نوجوانان و انقلابیِ با اقتداری بود که همیشه پناه مظلومان به‌شمار می‌رفت.

همین خصوصیات ناب امام جماعت مسجد مولای متقیان (ع) زاهدان بود که دشمنان ایران و همان کسانی که وحدت شیعه و سنی را خوش ندارند نتوانستند تاب بیاورند و دوازدهم آبان سال گذشته او را ترور کردند و خون کسی را ریختند که به اعتراف همه، تمام همّ، غم و فخرش خدمت صادقانه و خالصانه به خلق فارغ از مذهب و قومیت بود.

کد خبر 707619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.