تورم ماهانه استان یزد پایین‌تر از میانگین تورم کشور

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد از آمار رو به کاهش تورم ماهیانه کل استان خبر داد و گفت: آبان ماه ١٤٠٢، تورم ماهیانه خانوارهای کشور برابر ٢.٢ درصد بوده و این رقم در استان یزد ۱.۷ درصد می‎‌باشد که معادل ۰/۵ از میانگین تورم کشور پایین‌تر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا پاکدل در حاشیه نشست رصد خانه پایش و کنترل تورم استان یزد اظهار کرد: بلافاصله پس از انتشار آمار تورم آبان ماه، نشستی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد برگزار شد و در جهت بررسی شاخص تورم ماهیانه، نقطه به نقطه و سالانه استان، موارد و برنامه‌های پیش رو مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در آبان ماه ١۴٠٢، تورم ماهیانه خانوارهای کشور برابر ٢.٢ درصد بوده است، این در حالی است که تورم ماهیانه در استان یزد ۱.۷ درصد بوده و عملاً تورم آبان ماه استان معادل ۰.۵ از میانگین تورم کشور پایین‌تر بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد از آمار رو به کاهش تورم ماهیانه کل استان خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از تشکیل رصدخانه پایش و کنترل تورم استان و پیگیری‌های صورت گرفته در این تشکل شاهد روند کاهشی هم در گروه خوراکی‌ها و هم در گروه غیر خوراکی‌ها هستیم.

پاکدل در پایان خاطرنشان کرد: استان یزد در آمار تورم ماهانه کشور جزو رده‌های پایین می‌باشد، اما همچنان در نرخ آمار تورم سالانه و نقطه به نقطه استان در رده بالا قرار داریم که علت اصلی آن اثر بلند مدت و میانگین ۲۴ ماهه وجود تورم است.

به گزارش ایمنا، منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل و نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

کد خبر 707591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.