توقیف ۳۲۷ دستگاه خودرو فاقد پلاک و پلاک مخدوش در کرمانشاه

رئیس پلیس استان کرمانشاه از توقیف ۳۲۷ دستگاه خودرو فاقد پلاک و پلاک مخدوش در شهرهای مختلف کرمانشاه طی آبان ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه سردار مهدی حاجیان عصر _دوشنبه ششم آذر_ در جمع با خبرنگاران اظهار کرد: طرح برخورد با خودروهای متخلف از جمله خودروهایی که فاقد پلاک و پلاک مخدوش بوده و یا در ارقام آن دستکاری شده در استان آغاز گردیده است.

وی افزود: در این طرح که از ابتدای آبان آغاز شده همچنین با خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد کنند و یا با حرکات نمایشی باعث اخلال در نظم ترافیکی شوند و نیز خودروهایی که در وضعیت فنی و ظاهری آنها نظیر دستکاری ارتفاع تغییر ایجاد شود برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه پلاک خودرو هویت آن محسوب می‌شود، تصریح کرد: برابر قانون تردد وسایل نقلیه بدون پلاک در سطح معابر ممنوع و در صورت مشاهده حتماً توقیف خواهد شد.

وی همچنین دستکاری در ارقام پلاک و استفاده از پلاک غیر را برابر ماده ۷۲۰ قانون مزاجات اسلامی جرم دانست و گفت: قانونگذار از ۶ ماه تا یکسال حبس برای فرد متخلف مجازات تعیین کرده است.

حاجیان افزود: در طرحی که از ابتدای آبان آغاز شده تا پایان این ماه ۳۲۷ دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شدند و ۱۶ نفر نیز به دلیل دستکاری در ارقام پلاک به دستگاه قضائی معرفی شدند.

وی در پایان گفت: طی تعامل با دستگاه قضائی، خودروهای فاقد پلاک به مدت یک ماه به صورت سیستمی و فیزیکی توقیف خواهند شد.

کد خبر 707578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.