طرح ادغام دانشگاه پیام نور صحت ندارد

معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های دانشگاه پیام نور گفت: هیچ کدام از مراکز و واحدهای این دانشگاه در استانهای مختلف با سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ادغام نمی شود و ساماندهی مراکز و واحدهای این دانشگاه درون دانشگاهی خواهد بود.

به گزارش ایمنا از خراسان رضوی، مجتبی سلطلانی احمدی در جمع کارکنان علمی و اداری دانشگاه پیام نور گناباد اظهار کرد: سیاست این دانشگاه، تقویت مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی از جمله مرکز گناباد است.

وی ادامه داد: مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با راه اندازی رشته‌های جدید کاربردی و پر مخاطب و منطبق با زیست بوم منطقه تقویت می‌شوند.

معاون دانشگاه پیام نور درباره نسبت طرح آمایش آموزش عالی و این دانشگاه گفت‌: طرح آمایش، طرحی ملی و از ضروریات نظام آموزش عالی است و ارتقای کیفیت نظام آموزش عالی با اجرای درست، نظام مند و همه جانبه این طرح پیوند خورده است.

سلطانی افزود: اگر این طرح تنها در دانشگاه پیام نور متمرکز شود به ضد خود و علیه عدالت آموزشی به عنوان یکی از مؤلفه‌های گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: نباید طرح آمایش بر روی مراکز و واحدهای پیام نور خراسان رضوی بدون لحاظ کردن پیوست‌های اقتصادی و فرهنگی و محلی اعمال شود ولی ۱۷۸ دانشگاه غیرانتفاعی در این استان فعالیت داشته باشند.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی استان‌های دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه از رسته دانشگاه‌های باز، از راه دور و ترکیبی است و امکان ادغام آن به دلیل جنس، ماهیت و نوع مخاطبان خاصش در دانشگاه‌های سنتی امکان پذیر نیست و در واقع گروه خونی دانشگاه پیام نور AB است و امکان اهدا و دهندگی به سایر گروه‌ها را ندارد.

سلطانی به مهمترین مطالبه نمایندگان و مقامات محلی شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه و بجستان اشاره کرد و افزود: نمایندگان و مقامات محلی این شهرستان‌ها با بیان استدلال‌هایی که ریشه در شناخت عمیق آنان از شهرستان‌های متبوع با لحاظ پیوست‌های سیاسی، امنیتی و محلی دارد عدم ادغام یا باز احیا و تقویت مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور در «جوین، جغتای، دررود، مه ولات و بجستان» را خواستار هستند و دانشگاه پیام نور با نگاه باز به بررسی این درخواست خواهد پرداخت.

منبع: ایرنا

کد خبر 707562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.