نرخ تورم در مازندران نزولی شد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: نرخ تورم در مازندران در پایین‌ترین میزان خود در سال‌های اخیر را در این استان تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مازندران، سید اسماعیل هاشمی امروز _دوشنبه ششم آذر_ در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری مازندران که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ نرخ تورم در مازندران از میانگین کشوری پایین‌تر آمده است، گفت: از ابتدای فروردین سال گذشته، نرخ تورم در مازندران روند صعودی داشت اما میانگین شاخص تورم امسال در مازندران کاهش یافت به طوری که در آبان ۱۴۰۲ رتبه ۵ کشور را به خود اختصاص دادیم.

وی با اعلام اینکه تورم نقطه به نقطه و نرخ تورم کلی در سال‌جاری در مازندران سیر نزولی داشته است، افزود: این امر نشان می‌دهد که سیاست‌های دولت در استان نتایج خود را نشان داده و ثبات نرخ ارز و دیپلماسی اقتصادی و تعامل با همسایگان مؤثر واقع شده است.

هاشمی با بیان اینکه در سال‌جاری در مازندران شاهد به ثمر نشستن آثار کنترل نقدینگی و اضافه برداشت بانک‌ها بودیم به آمار سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۹ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان مازندران صادر شده است که مجموعاً در دو سال و نیم گذشته، ۱۵ مجوز سرمایه‌گذاری در این استان صادر شده و براساس آمار ۴۱ درصد از کل مجوزهای صادره سرمایه‌گذاری خارجی مازندران در دولت سیزدهم و از لحاظ ارزشی ۳۵.۳ درصد در این دولت رخ داده است.

وی یادآور شد: ۱۱۹۶ فرصت سرمایه‌گذاری در استان مازندران احصاء شده و نیز در بحث تبصره ۱۸ رتبه دوم با پرداخت ۲,۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات در این استان محقق شده است.

کد خبر 707541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.