آزادی ۲۹۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در کردستان طی سال جاری

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۹۰ محکوم مالی با کمک خیران، بنیاد مستضعفان، نهاد ریاست جمهوری، گذشت شکات، ارائه تسهیلات بانکی و کمک ستاد دیه کشور و استان از زندان‌های کردستان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹۰ زندانی جرایم غیرعمد شامل ۲۸۱ مرد و ۹ زن، از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که در مجموع مبلغ بدهی آنان ۱۵۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: در فرآیند آزادی این تعداد زندانی محکوم جرایم غیرعمد، مجموع مبلغ پذیرش اعسار از سوی مراجع قضائی و قضات دادگاه‌ها، گذشت شکات در این پرونده‌ها، تسهیلات بانک‌های عامل و همچنین آورده مددجویان ۱۱۳ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: مابقی این مبلغ از منابع ستاد مردمی دیه کشور و استان، کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست، بنیاد مستضعفان و نهاد ریاست جمهوری به مبلغ ۳۷ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۹۰ نفر فراهم شد.

حجت‌الاسلام حسینی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان، گفت: از این تعداد مددجو، ۲۰۵ نفر مربوط به محکومان مالی، ۶۵ نفر مربوط به پرداخت مهریه، ۱۵ نفر مربوط به پرداخت نفقه و پنج نفر نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.

وی با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف در طول سال، جشن گلریزان و کمک‌های مومنانه از سوی ستاد دیه استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۳۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کردستان وجود دارد که کل مبلغ بدهی این زندانیان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 707534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.