۶ هزار نفر در مراکز بهزیستی خراسان رضوی نگهداری می‌شوند

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۱۰ مرکز شبانه‌روزی نگهداری در استان خراسان رضوی وجود دارد که از ۶ هزار و ۶۴۶ ناتوان نگهداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، مسعود فیروزی امروز- دوشنبه ششم آذرماه- در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن روز جهانی معلولان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی معلولان "باور توانمندی‌ها، نویدبخش دنیای دسترس‌پذیر" نامیده شده است که حاکی از حق دسترس‌پذیری برای معلولان و افراد کم‌توان است.

وی افزود: امروزه با وجود اینکه برخی کشورها از معدل جهانی ارائه خدمات به افراد ناتوان و کم‌توان موفق هستند، اما در واقع جهان همچنان برای معلولان وضعیت مناسبی ندارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون فرد معلول در دنیا زندگی می‌کند که افراد کم‌توان و ناتوان که عمدتاً شامل سالمندان نیز می‌شوند، بنابراین طبق آمارها ۱۲ تا ۱۵ درصد افراد کم‌توان در کل جهان وجود دارد.

فیروزی افزود: طی دو سال گذشته حدود ۶۰ درصد مستمری مددجویان بهزیستی افزایش داشته است و اکنون در بهزیستی خراسان رضوی یک نفر معلول پشت نوبت دریافت مستمری نیست.

وی با تاکید بر بازنگری قانون حمایت از معلولان، نیازمند بازنگری، افزود: لازم است ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان بازنگری شود تا بودجه کافی در اختیار بهزیستی قرار گیرد و بتوانیم قانون را به صورت کامل اجرا کنیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۱۰ مرکز شبانه‌روزی در سراسر استان خراسان رضوی وجود دارد که از ۶ هزار و ۶۴۶ نفر نگهداری می‌کنند که در مجموع ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان یارانه این افراد می‌شود.

فیروزی ادامه داد: مراکز روزانه غیردولتی نگهداری از معلولان با ظرفیت پذیرش ۳ هزار و ۵۰۰ نفر، ماهانه ۶ میلیارد تومان یارانه دریافت می‌کنند.

وی افزود: برای کمک هزینه‌های لوازم بهداشتی ماهانه ۷ میلیارد تومان برای ۱۱ هزار و ۷۱۶ معلول بستری پرداخت می‌شود.

کد خبر 707526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.