شاخص بورس امروز ۶ آذر / رشد هزار واحدی

در بازار بورس امروز ۲۰۴ نماد مثبت و ۲۲۰ نماد منفی بودند در بازار فرابورس نیز ۱۸۳ نماد مثبت و ۲۰۷ نماد منفی بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار امروز همانگونه که پیش بینی می‌شد یک روند ضعیف و خنثی را به خود گرفت، شاخص کل بورس با رشد یک هزار ۶۴۶ واحدی را به ثبت رساند، ارزش معاملات بورس برابر با چهار هزار میلیارد تومان بود و نسبت به روز گذشته هم کاهش یافت و هرچه جلو می‌رویم به این رکود موجود افزوده می‌شود، حجم معاملات نیز برابر با شش میلیارد ۳۵۹ میلیون برگه سهم بود.

در بازار بورس امروز نمادهای «اخابر»، «فملی»، «رمپنا»، «کگل»، «کویر» و «ذوب» بیشترین تأثیر مثبت و «جم» و «حکشتی» بیشترین تأثیر منفی را داشت.

در بازار فرابورس امروز شاهد افت ۹ واحدی بودیم، ارزش معاملات برابر با ۱۱۵ هزار میلیارد تومان بود و حجم معاملات برابر با چهار میلیارد ۶۰۰ میلیون برگه سهم بود.

در بازار فرابورس نمادها «فصبا»، «تجلی»، «بپیوند» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «بجهرم»، «شگویا»، «ددانا» و زاگرس بیشترین تأثیر مثبت را به ثبت رساندند.

در بازار بورس امروز ۲۰۴ نماد مثبت و ۲۲۰ نماد منفی بودند در بازار فرابورس نیز ۱۸۳ نماد مثبت و ۲۰۷ نماد منفی بودند.

در بازار امروز گروه محصولات غذایی، لبنی و شیرینیجات وضعیت خوبی را سپری کردند، خودرویی‌ها منفی و سرمایه گذاری ها متعادل بودند، شاهد ورود نقدینگی یه سمت نمادهای کوچک هستیم و گروه‌ها بزرگ بازار مانند فلزات شیمیایی‌ها و پالایشی‌ها وضعیت متعادل را سپری می‌کنند، توأم لازم برای به حرکت دراوردن این گروه‌ها وجود ندارد.

صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله سهامی امروز کمتر از یک درصد کاهش یافتند اما وضعیت چندان مساعدی را سپری نکردند.

مونتاژ محصولات چانگان در شرکت سایپا

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا: تولید تیپ‌های مختلف چانگان در دستور کار گروه سایپا قرار گرفته است، بدین جهت خودرو CS۵۵ پلاس در سایپا، چانگان CS۳۵ پلاس در شرکت پارس خودرو و CS۱۵ نیز در یکی از شرکت‌های بن رو یا کاشان تولید و عرضه خواهد شد.

این خبر می‌تواند بر روی گروه سایپا و شرکت‌های وابسته به آن تأثیر مثبت داشته باشد.

۹ گام ساده برای دریافت سهام عدالت متوفیان و سود سهام عدالت

گام اول: برای انحصار وراثت اقدام کنید و گواهی حصر وراثت را دریافت کنید.

گام دوم: یکی از وراث در سامانه سجام به آدرس https://www.sejam.ir/ ثبت نام کند. اگر ثبت نام کرده اید نیاز به این مرحله نیست.

گام سوم: به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir مراجعه کنید.

گام چهارم: به بخش "امور سهام عدالت متوفی" وارد شوید.

گام پنجم: کد ملی و تاریخ تولد فرد متوفی را در بخش "استعلام نوبت تشکیل پرونده"، وارد کنید.

گام ششم: نسبت به این موضوع که زمان تشکیل پرونده متوفی فرارسیده یا خیر، و نیز این نکته که متوفی دارای چه دارایی است، اطلاعات لازم را کسب کند.

گام هفتم: مطابق زمان‌بندی انتقال سهام عدالت متوفیان، وراث متوفیان سال‌های ۱۳۸۵، ۱۳۸۴ و قبل از آن از تاریخ ۱۵ آبان، سال ۸۶ و ۸۷ از ۱۱ آذر، سال‌های ۸۸ و ۸۹ از ۲۵ آذر، سال‌های ۹۰ و ۹۱ از ۹ دی، سال‌های ۹۲ و ۹۳ از ۲۳ دی، سال‌های ۹۴ و ۹۵ از ۷ بهمن، سال‌های ۹۶ و ۹۷ از ۲۱ بهمن، سال‌های ۹۸ و ۹۹ از ۵ اسفند و وراث متوفیان سال ۱۴۰۰ و به بعد از تاریخ ۱۹ اسفند سال ۱۴۰۲ می‌تواند اقدام به انجام امور مربوط به انحصار وراث متوفیان خود کنند.

گام هشتم: اگر زمان شما بر مبنای زمان بندی انتقال سهام عدالت متوفیان فرا رسیده است، به یکی از شعب بانک‌ها و یا دفاتر کارگزاری‌های منتخب مراجعه کنید و نسبت به ارائه مدارک اقدام کند.

گام نهم: مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:

"تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی"، "اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد) " و "اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی برای کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است) " از جمله مدارکی است که باید توسط یکی از وراث متوفیان برای انجام امور مربوط ارائه شود.همچنین در صورتی که متوفی دارای وصیت‎نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده، "ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه" نیز ضروری است.

تسریع روند پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در فرابورس ایران

اصلاحیه دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل‌وانتقال اوراق در فرابورس ایران هفته گذشته ابلاغ شد که یکی از مهم‌ترین تغییرات تشکیل «بازار نوآفرین» در قالب دو تابلو مجزا و هیئت پذیرش جداگانه در فرابورس ایران است.

شیرازی مدیرعامل فرابورس ضمن اعلام این خبر، مهم‌ترین مفاد اصلاحیه جدید را راه‌اندازی بازار نوآفرین دانست و گفت: طبق این دستورالعمل بازار نوآفرین در دو تابلو «رشد» و «دانش‌بنیان» ایجاد شد. تابلو رشد ویژه شرکت‌های سهامی عام و تابلو دانش‌بنیان مخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور و شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال است.

شیرازی ادامه داد: با راه‌اندازی این بازار روند حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در فرابورس نیز سرعت خواهد گرفت.

اوره

روند نزولی افت قیمت اوره همچنان در هاب های مختلف صادرات و واردات ادامه دارد و در اواخر هفته گذشته نرخ اوره فوب خلیج فارس برای کشورهای غیر از ایران به محدوده ۳۱۰ تا ۳۲۰ دلار در هر تن رسید. در حال حاضر بازار اوره منفی است، هرچند که به طور سنتی در فصل پرتراکم و شلوغ اوره قرار داریم.

تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی از مالیات معاف می‌شود

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: اجرای قانونی طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها و تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی در بازار سهام می‌تواند به رونق بازار سرمایه کمک قابل توجهی کند.

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۶ آذر / رشد هزار واحدی

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۶ آذر / رشد هزار واحدی

کد خبر 707525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.