مسکن مهر پرند به پایان راه رسید

مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان « متروی پرند با پیشرفت صفردرصدی حوزه تجهیزات به دولت سیزدهم تحویل داده شد » گفت: با تزریق ۷۵۰میلیارد تومان طی دو سال اخیر این پروژه آماده افتتاح است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آرش صیادی با یادآوری این‌که مطالعات ساخت متروی پرند سال ۸۴ انجام شد اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه سال ۸۸ و ۸۹ آغاز و شرکت عمران شهر جدید پرند به‌عنوان کارفرما بخشی از ساخت طرح را به‌عهده داشت.

وی با بیان این‌که سال ۱۳۹۱ ساخت متروی پرند به شهرداری تهران واگذار شد افزود: مقرر شد منابع مالی موردنیاز برای ساخت متروی پرند از محل بودجه عمومی تأمین شود، بر این اساس تا سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه عمومی به این پروژه تزریق شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند ابراز کرد: در ابتدای دولت رئیسی در بخش عملیات سیویل، زیرسازی و عمرانی میانگین پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد بود و در حوزه تجهیزات تا ابتدای سیزدهم پیشرفت فیزیکی صفر بوداست.

صیادی گفت: خوشبختانه همزمان با سفر رئیس‌جمهوری و مصوبه مجمع عمومی شرکت عمران شهرهای جدید طی نیمه دوم سال ۱۴۰۱ و بهار امسال مبلغ ۷۵۰ میلیارد از محل داخلی شرکت عمران شهر جدید پرند به پروژه متروی پرند تزریق شد.

وی تأکید کرد: این منابع مالی باعث شد طی کمتر از دو سال اخیر پیشرفت فیزیکی در ساخت و تأمین تجهیزات به بیش از ۹۸ درصد برسد و امروز آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با اشاره به این‌که ایستگاه و خط مترو آماده افتتاح است اضافه کرد: ضمن این‌که مسئله برق این پروژه نیز حل شده است و علاوه بر یک پست برق موقت، پست برق دیگری نیز در حال ایجاد است.

صیادی با توجه به احتمال سفر رئیس‌جمهوری به پرند در آخر هفته جاری اعلام کرد: در این سفر علاوه بر متروی پرند ۴۳۸۰ واحد مسکن مهر که باقیمانده‌های این طرح است، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تصریح به این‌که «به این ترتیب عملاً پرونده مسکن مهر در تکلیف شرکت عمران پرند بسته می‌شود» اضافه کرد: حدود ۱۳۰۰ مسکن مهر باقیمانده تعاونی‌ساز در پرند داریم که باید مسائل حقوقی آنها حل شود. در مجموع از ۹۵ هزار واحد مسکن مهر ساخته‌شده در شهر پرند با احتساب افتتاح پیش‌ِرو ۹۴ هزار واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند از بهره‌برداری یک باب مسجد، مجموعه درمانی و اورژانس ۱۱۵ همزمان با سفر رئیس‌جمهوری خبر داد و اظهار کرد: مسجد مذکور در جنوب فاز ۶ قرار دارد. در زمان حاضر ۱۹ مسجد در شهر جدید پرند داریم که تقریباً در فواصل حدود ۸۰۰ متری از همدیگر قرار دارند. به‌دنبال استانداردسازی فاصله مساجد در شهر جدید پرند به ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر هستیم.

صیادی درباره نهضت ملی مسکن نیز گفت: در شهر جدید پرند تاکنون تأمین زمین ۳۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن تأمین شده و با انتخاب پیمانکار فرآیند ساخت شروع شده است.

وی با یادآوری این‌که حدود ۷۵ هزار متقاضی برای این طرح وجود دارد اضافه کرد: هنوز نتوانسته‌ایم زمین موردنیاز برای سایر واحدها را تأمین کنیم با توجه به این‌که دیگر امکان الحاق زمین به شهر پرند وجود ندارد با استفاده از ظرفیت شهرک اعتمادیه و یکی دو شهرک دیگر مشکل تأمین زمین این تعداد واحد نهضت ملی مسکن را نیز برطرف خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 707518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.