هشدار پلیس فتا/ کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش صنایع‌دستی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغ فروش محصولات صنایع دستی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از طریق سفارش صنایع دستی در شبکه‌های اجتماعی و پرداخت هزینه بابت خرید کالا از آنها کلاهبرداری شده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد مالباختگان با مشاهده تبلیغ فروش و تحویل سریع صنایع‌دستی در فضای مجازی با فرد آگهی‌دهنده تماس و با تبلیغات فریبنده و چرب زبانی طرف مقابل مبلغ ۴۰ میلیون برای سفارش محصول به‌عنوان بیعانه پرداخت می‌کنند، اما بعد از مدتی آگهی حذف شده و کسی پاسخگوی این افراد نبوده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با انجام اقدامات پلیسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن متهم که ساکن یکی از شهرستان‌های اصفهان بود شناسایی، دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی ادامه داد: خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر انجام دهید و قبل از اطمینان از صحت و سلامت معامله و دریافت کالا و خدمات از واریز هرگونه وجهی خودداری کنید.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران است و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کد خبر 707515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.