منطقه آزاد فرصتی بکر برای توسعه مازندران است

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد فرصتی بکر برای توسعه مازندران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی اصغر باقرزاده امروز _ دوشنبه ششم آذر_ در همایش بررسی فرصت‌ها و چالش‌های منطقه آزاد مازندران که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی در دانشگاه مازندران-بابلسر برگزار شد با اشاره به اینکه سه لکه در استان مازندران به عنوان منطقه آزاد انتخاب شده است، اظهار کرد: لکه‌های امیرآباد و نوشهر دارای زیرساخت‌های این بخش هستند و تنها با تغییر قوانین و آئین‌نامه‌ها می‌توانیم منطقه آزاد در این مناطق را استارت بزنیم اما منطقه بابلسر و به عبارتی منطقه مرکزی مازندران راه دشواری در پیش دارد و حتی در مرحله دریافت مجوز هم زحمت بسیاری برای تصویب آن کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش جمعی در به ثمر رسیدن این مهم مؤثر بوده است و امروز باید با همان تلاش دسته‌جمعی، ثمره این مجوز را به مردم بچشانیم، افزود: امروز در جمع علمی و دانشگاهی همه فرصت‌ها و تهدیدها بررسی و مسائل پیش رو عنوان شد و امیدواریم بتوانیم این مهم را برآورده کنیم که ثمره وجود منطقه آزاد برای مازندران از معایب آن بیشتر است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی نمایندگان مجلس در استان و استاندار مازندران در به ثمر رسیدن دریافت مجوز منطقه آزاد تجاری این استان خاطرنشان کرد: دولت رئیسی تلاش بیست ساله مازندرانی‌ها برای دارا شدن منطقه آزاد را اجرایی شد و امروز این مجوز فرصتی برای استان مازندران است تا بتواند فرصت‌ها و تهدیدهای آن را شناسایی و از آن بهره ببرد.

باقرزاده اضافه کرد: ویژگی‌های نیروی انسانی و فعالان اقتصادی در این منطقه فضای بکری در لکه مرکزی منطقه آزاد ایجاد کرده است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: این منطقه بکر و مستعد است اما باید بپذیریم که باید کار بیشتری در این منطقه صورت گیرد، ظرفیت منطقه مرکزی مازندران شاید بیشتر نباشد اما کمتر از مناطق دیگر منطقه آزاد استان نیست و آن هم به دلیل موقعیت جغرافیایی، ظرفیت دانشگاهی، نزدیکی شهرهای مرکزی به هم و دارا بودن مراکز دامپروری و کشاورزی است.

در ادامه کمال علیپور، نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار و سوادکوه گفت: امروز همه نگاه‌ها باید به اقتصاد دریامحور در مازندران معطوف باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز همه نگاه‌ها باید به اقتصاد دریامحور در مازندران معطوف باشد، تصریح کرد: اقتصاد دریامحور به ما کمک خواهد کرد که بتوانیم با کشورهای حاشیه خزر ارتباط برقرار کنیم و این جز از مسیر منطقه آزاد میسر نمی‌شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰۰ میلیون نفر آن سوی خزر زندگی می‌کنند و باید از فرصت این تبادل اقتصادی استفاده کنیم، اظهار کرد: حذف روادید در سفرهای خارجی و تسهیل سرمایه‌گذاری‌ها از جمله مزایای منطقه آزاد است که نباید آن را نادیده گرفت.

علیپور با اشاره به اینکه اگر به گذشته تاریخ ایران نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم همواره سواحل ایران توسط دشمنان تهدید می‌شده است، اظهار کرد: این امر به این دلیل رخ داده است که هیچ‌گاه از فرصت سواحل در ایران به خوبی استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه سواحل ایران و به ویژه استان‌های شمالی قدرتمند و غنی است، افزود: ایران دارای ۵۸۰۰ کیلومتر ساحل است اما به این مناطق توجهی نشده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار و سوادکوه تاکید کرد: امروز معتقدیم منطقه آزاد، مسیری برای رشد و توسعه اقتصادی برای استان مازندران است که به ویژه در ۸۰۰ کیلومتر سواحل خزر فرصت خوب توسعه را ایجاد کرده است.

کد خبر 707504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.